arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

رسانه های روسیه با رد ادعای ناوالنی:کاخ منتسب به پوتین یک هتل است

رسانه های روسیه ادعای نهاد وابسته به «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی دولت روسیه در باره تعلق یک کاخ بزرگ در سواحل دریای سیاه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را کذب خوانده و تاکید کردند که این بنا تنها یک هتل مجلل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بنیاد مبارزه با فساد روسیه متعلق به الکسی ناوالنی منتقد اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مدعی شده بود که کاخی برای پوتین در ساحل دریای سیاه ساخته شده است که با تحقیق خبرنگاران معلوم شد، این بنای در حال ساخت هتل است و ادعای ناوالنی دروغ از آب در آمد.

گروه فیلمبرداری شبکه تلویزیونی وستی روسیه در ساختمان مورد نظر در منطقه گلنجیک در ساحل دریای سیاه که گفته شده بود کاخ پوتین است حضور یافته و از بخش های مختلف این مکان در حال احداث فیلمبرداری کردند.

ناوالنی در فیلم ۹۰ دقیقه ای خود که اوایل ماه ژانویه جاری در یوتیوب منتشر شد مدعی شده بود که این کاخ برای ولادیمیر پوتین ساخته می شود و ۱۰۰ میلیارد روبل (حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار) هزینه آن شده است.

شبکه تلویزیونی وستی روسیه در گزارش خود از این مکان به نقل از فردی به نام ایگور که خود را نماینده مالک این محل عنوان کرد خاطرنشان کرد که این یک هتل مجلل بزرگ است.

در طبقه نخست این هتل ۱۶ واحد بزرگ آپارتمانی و در طبقه دوم آن ۵ واحد خواهد بود و در وسط ساختمان استخری برای استفاده عمومی ساخته می شود.

این ساختمان که بر اساس اطلاعات رسانه های روسی به سبک معماری مدرن ایتالیایی ساخته می شود از سال ۲۰۰۵ درحال ساخت است و آرشیتکت آن یک ایتالیایی به نام لانفرانکو چیریلو است. 

 ساختمان در حال احداث منتسب به کاخ پوتین در نزدیکی دماغه ایدوکوپاس در ساحل دریای سیاه واقع شده و در فاصله چند کیلومتری آن روستای پراسکوفیوکا در منطقه تفریحی و خوش آب و هوای گلنجیک قرار دارد.

این مکان در محدوده پرواز ممنوع قرار گرفته و در نزدیکی آن مقر سازمان امنیت فدرال روسیه واقع شده است.

در فیلم ناوالنی ادعا شده است که به حساب دولت روسیه تا دروازه کاخ پوتین جاده احداث شده است. 


بر اساس اطلاعات رسانه های روسیه ساختمانی که ادعا شده است کاخ پوتین است ۱۷.۷ هزار مترمربع مساحت دارد و در محدوده ای به وسعت ۹۶۶.۹ هکتار واقع شده است. 

در فیلم ناوالنی که در واقع تصاویر نمای بیرونی و سالن های ساختمان با برنامه رایانه ای درست شده بود، کاخ بسیار زیبایی بنظر می رسید اما خبرنگاران زمانی که بخش های مختلف در حال احداث را نشان دادند چنین تصاویری وجود نداشت. 

 فیلم پخش شده توسط منتقد اصلی پوتین در روسیه جنجال ساز شد بطوریکه پوتین و چند مقام دیگر روسیه مجبور شدند این ادعا را تکذیب کنند. 

 ولادیمیر پوتین روز دوشنبه هفته گذشته در گفت وگوی وبیناری با گروهی از دانشجویان روس از مناطق مختلف روسیه در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد ادعای الکسی ناوالنی که در آن مدعی شده است وی کاخی در منطقه گلنجیک روسیه دارد، این ادعا را رد کرد و گفت:  من فیلم مربوط به نتایج تحقیقات ناوالنی که مدعی شده است در منطقه گلنجیک روسیه کاخ دارم را ندیده ام زیرا برای این کار فرصت ندارم اما به برگزیده فیلم های ویدئویی که دستیارانم برایم تهیه کرده اند نگاه اجمالی انداختم.

پوتین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هیچ چیزی از آنچه که در فیلم نشان داده شده در مالکیت من نیست و به من و بستگان و نزدیکانم تعلق ندارد. 

رئیس جمهوری روسیه گفت: در فیلم نام شماری از دوستان، آشنایان و همکاران سابق و نیز بستگان دور من منتشر شده است و از افرادی هم نام برده شده است که هیچگاه ندیده ام.

 پوتین با بیان اینکه این اطلاعات بیش از ده سال است که منتشر شده است، اظهار داشت: در زمان حاضر این اطلاعات را در یک مجموعه جمع بندی کرده و تصمیم گرفتند با آن شهروندان ما را شستشوی مغزی دهند.

وی گفت: عکس من را در حال شنا منتشر کردند و سپس تصویر استخری را که هیچگاه ندیده ام منتشر کردند و بنظرم این عکس ها را مونتاژ کرده اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ این ادعا را رد کرده و ناوالنی را دروغگو خوانده است که این چنین اطلاعات بی اساس و فاقد اعتبار منتشر می کند.

وی خاطرنشان کرد که پوتین چنین کاخی ندارد و هدف اصلی وی در مقام رهبر روسیه خدمت به مردم این کشور است.

کارشناسان بر این باورند که ادعای ساخت کاخ منتتسب به پوتین برای تهییج افکار عمومی روسیه بویژه در شرایط کنونی شیوع همه گیری کرونا بوده که مردم روسیه مانند کشورهای دیگر با مشکلاتی مواجه شده اند و ناوالنی در راس مخالفان دولت روسیه توانست از آن برای برانگیختن طرفداران خود و برپایی اعتراضات در چند شهر روسیه در هفته گذشته استفاده کند و هم اکنون نیز برپایی چنین اعتراضاتی علیه دولت روسیه و شخص پوتین برنامه ریزی می شود. 

نظرات بینندگان