arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

دلیل تحریم ها از نگاه امام جمعه یزد: سرگرم بودن مردم به مسائل اقتصادی

امام‌جمعه یزد گفت: یکی از دلایل تحریم‌ها از سوی دشمنان این است که مردم به خاطر درگیر شدن با مسایل اقتصادی از مسایل معنوی فرزندان و دانش‌آموزان غافل شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا-: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: یکی از دلایل تحریم‌ها از سوی دشمنان این است که مردم به خاطر درگیر شدن با مسایل اقتصادی از مسایل معنوی فرزندان و دانش‌آموزان غافل شوند.

آیت‌الله ناصری روز شنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: یکی از توطئه‌های همیشگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی است که با ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم و خانواده‌ها، آنها از مسایل تربیتی و اخلاقی نسل جوان غافل شوند.

وی با بیان اینکه در این ارتباط باید همه مواظب توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و تحریم‌ها باشند ادامه داد: یکی از دلایل این تحریم‌ها، سرگرم بودن مردم به مسائل اقتصادی و غافل کردن آنها از دین و دیانت است بنابراین می‌بینیم که صهیونیست‌ها لحظه‌ای آرام نیستند و مدام به دنبال برنامه‌ریزی و دسیسه‌چینی علیه اسلام هستند.

امام‌جمعه یزد گفت: آموزش و پرورش جایگاه حائز اهمیتی دارد و از آنجا که بچه‌های معصوم از سن زیر ۶ سال تا ۱۸ سالگی دوران رشد معنوی، عقلی و جسمی خود را در مدرسه و مهدکودک به سر می‌برند می‌توان گفت که حساس‌ترین دوران زندگی در دست آموزش و پرورش است.

ناصری بیان کرد: کارآمدی افراد، رشد فکری آنها و شکل گرفتن شخصیت‌ها یا بالعکس، سقوط اخلاقی، ناکارآمدی و وابستگی آنها در این دوره اتفاق می‌افتد بنابراین باید دقت‌نظر جدی داشته باشیم زیرا آینده یک کشور و یک ملت در دستان دانش‌آموزان امروز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان انسانیت از این دوران به عنوان یک فرصت طلایی استفاده می‌کنند یادآور شد: در شرایطی که ما نسبت به دانش‌آموزان و کودکان غفلت کرده‌ایم، دشمن روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و آنها را به سمتی سوق داده که مادی‌گرا، سطحی‌نگر، بی‌برنامه و فاقد قدرت تفکر و تعقل باشند.

ناصری با اشاره به اینکه قرآن دستور داده که خودتان و فرزندانتان را از آتش جهنم نجات دهید تصریح کرد: غربی‌ها بر خلاف دستور قرآن، مردم را به سمت آتش هدایت می‌کنند و در این شرایط اصحاب فرهنگ، دانشگاه، اساتید و معلمان باید متوجه شرایط باشد و ببینند که برای فرزندان این مرز و بوم چه برنامه‌ای دارند.

در این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش یزد گزارشی از اقدام‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مدارس ارایه کرد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۵۰ هزار دانش‌آموز دارد.

نظرات بینندگان