arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

ناوالنی و سازمان جهانی بهداشت در میان نامزدهای جایزه صلح نوبل

پیشنهادهای جایزه صلح نوبل امسال به آکادمی نوبل ارائه شده است. . حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی به خاطر تلاش برای متوقف کردن روند شیوع کرونا، الکسی ناوالنی مخالف سرسخت پوتین که یک بار مسموم شده و اکنون در بازداشت است و همچنین گرتا تونبرگ دانش‌آموز حامی محیط زیست در این لیست قرار گرفته‌اند تا جایزه نوبل به آنها برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: پیشنهادهای جایزه صلح نوبل امسال به آکادمی نوبل ارائه شده است.

به گزارش رویترز، هزاران نفر متشکل از برندگان سابق و همچنین قانونگذاران نروژی لیستی از نامزدهای جایزه امسال صلح نوبل را ارائه کرده‌اند. قانونگذاران نروژی از سال ۲۰۱۴ – به جز سالل ۲۰۱۹- اصلی‌ترین نقش را در اعطای جایزه صلح نوبل بر عهده داشته‌اند. جایزه صلح نوبل تنها جایزه‌ای از آکادمی نوبل سوئد است که در استکهلم داده نمی‌شود بلکه در اسلو پایتخت نروژ به برنده یا برندگان اعطا می‌شود. حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی به خاطر تلاش برای متوقف کردن روند شیوع کرونا، الکسی ناوالنی مخالف سرسخت پوتین که یک بار مسموم شده و اکنون در بازداشت است و همچنین گرتا تونبرگ دانش‌آموز حامی محیط زیست در این لیست قرار گرفته‌اند تا جایزه نوبل به آنها برسد.

سازمان بهداشت جهانی به خاطر تلاش برای ساخت واکسن کوواکس برای کرونا جزء نامزدهای اصلی جایزه صلح نوبل امسال است. مجموعه سه نفره از مخالفان دولت لوکاشنکو در بلاروس و همچنین یک گروه حقوق بشری مجار نیز در لیست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل قرار دارند. از ناتو و ترامپ نیز بعنوان دیگر نامزدهای این جایزه نام برده شده است.

نظرات بینندگان