arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

رهبر انقلاب ستیز بین مجلس و دولت را نمی پسندند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود یوسف پور: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مشهد، گفت: رهبر معظم انقلاب بر همکاری و همدلی بین مجلس و دولت تأکید دارند و ستیز بین آنها را نمی پسندند.

به گزارش خبرنگار ما، غلامعلی حداد عادل منتخب اول مردم تهران در مجلس عصر پنجشنبه در جمع مردم مشهد در حسینیه حضرت ولی عصر(عج) با بیان این مطلب، افزود: انتظار رهبر انقلاب این است که دولت و مجلس در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، در کنار یکدیگر بوده و در راستای تحقق این شعار تلاش کنند.
حداد عادل با بیان اینکه مجلس نهم باید براساس منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت از شعار امسال تلاش کنند، افزود: مجلس نهم، مجلسی کارآمدتر و در خدمت نظام، اسلام و ایران خواهد بود.وی تأکید کرد: هر چه تولید ملی بالاتر رود قدرت ایران در مقابله با دشمنان نیز بیشتر خواهد شد.

تأثیر حضور مردم در انتخابات بر مذاکرات استانبول
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات 12اسفندماه بسیار پرشور بود، اعلام کرد: این حضور تأثیر جدی خود را در روند مذاکرات ایران با 1+5 در استانبول ترکیه بر جای گذاشت.وی با تأکید بر اینکه آثار انتخابات 12 اسفند تداوم خواهد داشت، افزود: حضور و بصیرت مردم برقدرت نظام اسلامی کشورمان در تمامی قراردادها و مذاکرات با کشورهای خارجی می افزاید و پشتوانه محکمی برای مسؤولان است تا ذره ای از حقوق حقه ایران کوتاه نیایند.
وی تأکید کرد: حضور باشکوه مردم در انتخابات باعث افزایش مشروعیت نظام و کاهش تهدیدها و تحریمها شد. حدادعادل با اشاره به حضور بیش از 65 درصدی مردم در انتخابات اخیر مجلس یادآور شد: در برخی از شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شده که مردم باید یک گام دیگر برای اقتدار هر چه بیشتر این مرز و بوم بردارند.

200 سال تحقیر
نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به ضعف شاهان ایران در گذشته اشاره کرد و گفت: در طول 200 سال گذشته بواسطه حکومتهای نالایق، کشورهای استکباری هر بلایی را که دوست داشتند بر سر ایران آورند و هر روز به گونه ای تحقیرش کردند.
وی تأکید کرد: امروز به برکت جانفشانی مردم و پرچمداری امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، ایران در بین کشورهای اسلامی جلوه می کند و در تمامی عرصه ها پیشرفت کرده است. وی تصریح کرد: اراده بزرگ یک ملت را با ترور چند دانشمند نمی توانند متوقف کنند و این کارها نتیجه عکس می دهد.

پاسخ به پرسشها
حداد عادل بعد از پایان سخنرانی به سؤالات شرکت کنندگان در این جلسه پاسخ داد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره وساطت خود در موضوع استیضاح وزیر کار و گفتگو با سعید مرتضوی، گفت: اگر آقای مرتضوی به مجلس می آمد خدا می داند چقدر خوراک برای رسانه های بیگانه درست می شد.
حداد عادل درباره موضوع مسکن افزود: ممکن است یک جایی به کار دولت منتقد باشیم اما باید کارهای مثبت دولت را نیز بگویم؛ در شهرهای مختلف دولت کاری کرده که عطش مسکن تقلیل پیدا کند.وی درباره نظام پارلمانی نیز گفت: نظام پارلمانی فعلاً در دستور کار نیست و همانطور که رهبری گفتند فرضی است که می توان روی آن فکر کرد.

نظرات بینندگان