arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

مسکو: آمریکا دخالت در امور داخلی روسیه را متوقف کند

وزارت خارجه روسیه در واکنش به توئیت وزیر امور خارجه آمریکا درباره اعتراض های جاری در مسکو، اعلام کرد: اقدامات واشنگتن با هدف تشویق اعتراض ها، مداخله آشکار در امور داخلی مسکو است و باید آن را متوقف کند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خطاب به آمریکا نوشته است: ما خواهان پایان دادن به مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل هستیم و این مسئولیت را به شما یادآوری می کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت خارجه روسیه در واکنش به توئیت وزیر امور خارجه آمریکا درباره اعتراض های جاری در مسکو، اعلام کرد: اقدامات واشنگتن با هدف تشویق اعتراض ها، مداخله آشکار در امور داخلی مسکو است و باید آن را متوقف کند.

در بیانیه روز یکشنبه مسکو آمده است: حمایت از نقض قانون توسط تونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا تأیید دیگری بر نقش واشنگتن در پشت صحنه اعتراض ها در روسیه است و شکی نیست که این اقدامات واشنگتن با هدف تشویق اعتراض ها، بخشی از استراتژی مهار روسیه محسوب می شود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خطاب به آمریکا نوشته است: ما خواهان پایان دادن به مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل هستیم و این مسئولیت را به شما یادآوری می کنیم.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، اقدامات ایالات متحده با هدف تشویق اعتراضات مداخله آشکار در امور داخلی مسکو و بخشی از استراتژی مهار روسیه است.

وزیر خارجه آمریکا امروز در پیامی توییتری نوشته است: ایالات متحده استفاده روسیه از اقدامات خشن علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز و خبرنگاران را برای دومین هفته محکوم می‌کند. ما بار دیگر از مسکو خواستار درخواست آزادی «الکسی ناوالنی» و افرادی که برای اعمال حق مبتنی بر حقوق خودشان بازداشت شده‌اند، هستیم.

نظرات بینندگان