arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

تعزیرات: فروشگاه‌های زنجیره‌ای حق توزیع فله‌ای میوه و سبزی را ندارند

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجازه فروش فله‌ای مواد پروتئینی، سوسیس و کالباس، میوه و سبزی را ندارند مگر اینکه از اتحادیه‌های مربوطه مجوز بگیرند.وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای اگر بنا دارند مواد پروتئینی و میوه و سبزی به فروش برسانند، فقط باید به صورت بسته بندی باشد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران: فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجازه فروش فله‌ای مواد پروتئینی، سوسیس و کالباس، میوه و سبزی را ندارند مگر اینکه از اتحادیه‌های مربوطه مجوز بگیرند.

آقای ناصر مدیحی در حاشیه برگزاری گشت مشترک تعزیرات حکومتی در چندین فروشگاه زنجیره‌ای در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای اگر بنا دارند مواد پروتئینی و میوه و سبزی به فروش برسانند، فقط باید به صورت بسته بندی باشد و اگر قرار است به صورت فله عرضه کنند حتما باید از اتحادیه‌های میوه و سبزی و دیگر اتحادیه‌های مربوطه مجوز بگیرند.

آقای اقدم نماینده اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای که ما را در این گشت مشترک همراهی می‌کرد در واکنش به سخنان آقای مدیحی گفت: طبق قانون فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند به صورت فله‌ای هم بفروشند چرا که در این فروشگاه‌ها انواع کالا و خدمات ارائه می‌شود و هیچ اشکالی ندارد.

آقای مدیحی هم خطاب به آقای اقدم گفت: نظارت شما بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار ضعیف است و متاسفانه هر کاری می‌خواهید انجام می‌دهید و آن را می‌خواهید قانونی جلوه دهید در صورتی که نباید اینگونه باشد.

وی گفت: شما به یکی از شرکت‌های باربری مجوز فروشگاه‌های زنجیره‌ای داده اید و همچنین یکی از شرکت‌های باربری از طرف شما مجوز حمل اثاث در خارج از شهر گرفته است در صورتی که حمل اثاثیه برون شهری باید زیر نظر پایانه‌ها باشد.

مدیحی افزود: من حتما تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای را گزارش می‌کنم.

در ادامه این گشت مشترک تعزیراتی قیمت برخی کالا‌ها بررسی شد و در یکی از فروشگاه‌ها با عرضه فله‌ای لپه خارجی مواجه شدیم که با قیمت هر کیلوگرم ۴۱ هزار و ۸۸۰ تومان به فروش می‌رسید در حالی که آقای جوادی بازرس اتحادیه بنکداران مواد غذایی که ما را در این گشت همراهی می‌کرد، گفت: این فروشگاه لپه روس را تحت عنوان ایرانی و ممتاز عرضه می‌کند که از نظر ما تقلب است.

در حین این گشت مشترک تعزیراتی یکی از خریداران که با گرانفروشی و تقلب یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواجه شده بود خطاب به قاضی تعزیرات شکایتی مطرح کرد.

این خانم یک چیپس خریداری کرده بود که قیمت روی کالا ۱۵ هزار تومان درج شده بود، اما در فاکتور خرید قیمت کالا ۱۸ هزار تومان قید شده و با تخفیف در نهایت ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان دریافت شده بود که نشان می‌دهد این تخفیف، غیرواقعی و متقلبانه است و فرد این کالا را حتی بیشتر از قیمت درج شده روی کالا خریداری کرده است.

همچنین این فرد یک دستمال خریداری کرده بود که قیمت درج شده روی آن ۱۱ هزار تومان بود، اما در فاکتور قیمت ۱۴ هزار و ۲۶۰ تومان قید شده بود که با تخفیف ارائه شده ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان از مشتری دریافت شده بود.

مشتری این فروشگاه زنجیره‌ای که ادعا می‌کرد چندین بار تذکر داده است، گفت: این اقدامات عوام فریبی است و من واقعا به این فروشگاه اعتماد ندارم.

در ادامه گشت مشترک تعزیرات با مقادیر بسیار زیادی برنج کیسه‌ای مواجه شدیم که برخی از آن‌ها هیچ قیمتی روی کالا درج نشده بود که در همین ارتباط آقای مدیحی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران گفت: قطعا در زمان تولید این کالا باید تاریخ تولید و مصرف و قیمت مصرف کننده درج شود، اما قیمت را حذف کرده اند که این تخلف است.

وی گفت: انگیزه آن‌ها از این تخلف این است که با توجه به نوسانات قیمت بتوانند به هر قیمتی که می‌خواهند کالایشان را به فروشگاه‌ها عرضه کنند که البته این تخلف متوجه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیست.

در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با یک بسته چای مواجه شدیم که ۵۰ درصد تخفیف خورده بود.

آقای مدیحی در واکنش به این تخفیف‌ها گفت: اگر واقعا قیمت‌ها واقعی باشد این تخفیف نباید ارائه شود و چرا باید قیمت درج شده روی کالا غیرواقعی باشد که فروشگاه زنجیره‌ای بخواهد تا ۵۰ درصد تخفیف دهد و افرادی که از غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای این نوع کالا‌ها را خرید کنند متضرر می‌شوند چرا که شاید تخفیفی به آن‌ها تعلق نگیرد.

وی افزود: دستگاه‌های مسئول در این خصوص باید ورود کنند و اگر تشخیص دادند که قیمت‌های درج شده غیرواقعی است به ما گزارش کنند تا رسیدگی کنیم.

نظرات بینندگان