arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

اطلاعاتی جالب درباره خوراکی‌ها که احتمالا نمی‌دانستید (قسمت چهارم)

بسیاری از ما درباره خواص برخی خوراکی‌ها می‌دانیم و سعی می‌کنیم این خوراکی‌ها را بیشتر مصرف کنیم، اما گاهی نیز برخی خواص خوراکی‌ها یا ترکیباتشان وجود دارد که اطلاعاتی از آن‌ها نداریم و در عین حال بسیار جالب و کاربردی محسوب می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از ما درباره خواص برخی خوراکی‌ها می‌دانیم و سعی می‌کنیم این خوراکی‌ها را بیشتر مصرف کنیم، اما گاهی نیز برخی خواص خوراکی‌ها یا ترکیباتشان وجود دارد که اطلاعاتی از آن‌ها نداریم و در عین حال بسیار جالب و کاربردی محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اطلاعات مفید درباره خوراکی‌ها می‌تواند به سلامت عمومی افراد کمک کرده و حتی روند کاهش وزن و سلامت عمومی را بهبود بخشد، در ادامه به برخی از اطلاعاتی که کمتر شنیده شده اند می‌پردازیم:

تخم مرغ
می‌توانید از پوسته تخم مرغ گچ درست کنید

پوسته‌های تخم مرغ در اصل کربنات کلسیم هستند، دقیقاً همان چیزی است که گچ نیز از آن ساخته می‌شود. تهیه یک گچ به چند پوسته تخم مرغ خرد شده نیاز دارد.

شکلات سفید

شکلات سفید در واقع شکلات نیست

از نظر فنی، برای این که یک خوراکی به عنوان شکلات شناخته شود، باید حاوی مواد جامد دانه کاکائو باشد، و شکلات سفید چنین نیست. در عوض، معمولاً از ترکیبی از کره کاکائو (و بعضاً چربی‌های گیاهی اضافه شده)، محصولات شیر، شکر و وانیل تهیه می‌شود.

بادام زمینی
بادام زمینی آجیل نیست

بادام زمینی در واقع به همراه عدس و نخود از خانواده حبوبات است. برخلاف مغز‌های درختی، (بادام، فندق و غیره)، حبوبات، از جمله بادام زمینی، در غلاف‌هایی رشد می‌کنند که در زیر زمین بالغ می‌شوند.

آویشن خشک
آویشن خشک ۴۵ برابر بیشتر از گوشت گاو آهن دارد

ترکیب غذایی آویشن خشک شامل ۱۲۳ میلی گرم آهن در هر ۱۰۰ گرم (۳.۵ اونس) است، یعنی ۴۵ برابر بیشتر از وزن مشابه گوشت گاو. بدیهی است که آویشن خشک در مقایسه با مقادیر کمی خورده می‌شود، اما افزودن فقط یک قاشق چای خوری (۱ گرم) برگ خشک آویشن به شام و ناهارتان هنوز هم حدود یک چهاردهم از آهن مورد نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی‌ها به سرمای شدید نیاز ندارند

گوجه فرنگی از میوه‌های نیمه گرمسیری است و بنابراین نیازی نیست گوجه فرنگی را در سرمای بیش از حد قرار دهید. در واقع، اگر در بخش بسیار سرد یخچال نگهداری شود، با سرعت بیشتری نرم می‌شود. به یاد داشته باشید که گوجه فرنگی را از موز و آووکادو نیز دور نگه دارید، زیرا باعث می‌شود گوجه فرنگی با سرعت بیشتری نرم شود.

نظرات بینندگان