arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹

ادعای جنجالی ایلان ماسک: میمون‌ها می‌توانند با قدرت ذهن بازی ویدئویی کنند

ایلان ماسک می‌گوید میمون‌ها می‌توانند با کاشت تراشه مغزی «نورالینک» و از طریق قدرت ذهن خود بازی‌های ویدئویی را انجام دهند. این ادعای جالب می‌تواند یک توسعه قابل توجه در صنعت تراشه‌های هوشمند باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک می‌گوید میمون‌ها می‌توانند با کاشت تراشه مغزی «نورالینک» و از طریق قدرت ذهن خود بازی‌های ویدئویی را انجام دهند. این ادعای جالب می‌تواند یک توسعه قابل توجه در صنعت تراشه‌های هوشمند باشد.

به گزارش سرویس آی نی و فناوری انتخاب، ثروتمندترین مرد جهان در مصاحبه‌ای که با برنامه صوتی Clubhouse انجام داد، این موفقیت خود را اعلام کرد، وی در بخشی از این مصاحبه به تلاش‌های خود درباره تراشه‌های نورالینک اشاره کرد. بر اساس گفته‌های ایلان ماسک، ساخت یک ایمپلنت مغز با فناوری بالا، به انسان اجازه می‌دهد کامپیوتر‌ها را فقط با تفکر کنترل کنند.

 ایلان ماسک

مدیر عامل میلیاردر تسلا در طی حضور تقریباً دو ساعته خود در این برنامه گفت: «ما قبلاً یک میمون را با قرار دادن ایمپلنت بی سیم در جمجمه مورد آزمون قرار داده و تلاش کردیم بررسی کنیم آیا این میمون می‌تواند با ذهن خود بازی‌های ویدئویی انجام دهد یا خیر.»


وی ادامه داد: «یکی از مواردی که ما می‌خواهیم بفهمیم این است که، آیا می‌توانیم میمون‌ها را دعوت کنیم با یکدیگر بازی کنند یا خیر» ماسک گفت نورالیک در حال طراحی رابط مغز و ماشین با هدف کمک به بیماران فلج است که به راحتی با تلفن‌های همراه یا رایانه‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند.»

میمون تنها حیوانی نیست که نسخه اولیه کاشت ایمپلنت را دریافت می‌کند، مدتی پیش ایلان ماسک در یک سخنرانی در ماه آگوست فاش کرد که نورالینک اولیه‌ای را در یک خوک به نام گرترود نصب کرده است، آزمایشی که باعث انتقاد نهاد‌های حمایت از حیوانات نیز شده بود. اگرچه نورالینک ر حال طراحی رابط ماشین و مغز با هدف کمک به بیماران فلج است، اما ماسک اصرار دا که پستانداران نیز از سیستم نورالینک داخلی کاملاً راضی هستند.


ماسک جزئیات یا شواهدی دیگری در مورد نحوه کارگذاری ایمپلنت در مغز میمون‌ها ارائه نکرد، هرچند او گفت گروه نورالینک قصد دارد چند ویدیوی جدید منتشر کند که نشان می‌دهد پیشرفت‌های ویژه طی همین ماه یا به زودی رخ دهند.

نظرات بینندگان