arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

خداحافظی جف بزوس با مدیرعاملی آمازون پس از ۳ دهه

جف بزوس، بنیانگذار آمازون تصمیم دارد پس از ۳ دهه فعالیت به عنوان مدیرعامل این مجموعه، با این شغل پر مسئولیت خداحافظی کرده و از سمت مدیرعاملی استعفا دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جف بزوس، بنیانگذار آمازون تصمیم دارد پس از ۳ دهه فعالیت به عنوان مدیرعامل این مجموعه، با این شغل پر مسئولیت خداحافظی کرده و از سمت مدیرعاملی استعفا دهد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اگرچه بزوس تصمیم دارد از سمت مدیرعاملی خداحفظی کند، اما همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت خود ادامه خواهد داد. جف بزوس درباره تصمیم خود گفته است که مایل است از این پس روی فعالیت‌های جانبی خود بیشتر متمرکز شود.

بزوس فارغ از آمازون در حوزه‌های مختلفی مانند فناوری‌های فضایی و حتی مطبوعات سرمایه گذاری کرده است، برای مثال وی در اوت ۲۰۱۳ روزنامه واشنگتن پست را خریداری کرد، بنابراین چندان عجیب به نظر نمی‌رسد که مایل باشد روی امور دیگری به جز خرده فروشی خود متمرکز شود. اندی جسی قرار است جایگزین جف بزوس به عنوان مدیرعامل آمازون شود. وی در حال حاضر، مدیر سرویس‌های تحت وب آمازون است.

 جف بزوس

خداحافظی جف بزوس از سمت مدیرعاملی نسبتا قطعی به نظر می‌رسد چرا که وی در نامه‌ای به کارکنان خرده فروشی خود تاکید کرد این اقدام را انجام خواهد داد. طی سال‌های اخیر، جف بزوس در فهرست ۱۰ مرد ثروتمند جهان قرار دارد، وی از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون همواره ثروتمندترین فرد جهان بود، با این حال ماه گذشته ایلان ماسک، مدیر و سهامدار شرکت خودروسازی تسلا از سوی نشریه بلومبرگ به‌عنوان ثروتمندترین شخص جهان معرفی شد و جای بزوس را گرفت.

نظرات بینندگان