arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

ادغام بنیاد فارابی در سازمان امور سینمایی

عضو شورای عالی سینما گفت: بنیاد فارابی و بسیاری از موسسه های سینمایی كشور در سازمان امور سینمایی ادغام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای عالی سینما گفت: بنیاد فارابی و بسیاری از موسسه های سینمایی كشور در سازمان امور سینمایی ادغام می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا ،  عضو شورای عالی سینما گفت: بنیاد فارابی و بسیاری از موسسه های سینمایی كشور در سازمان امور سینمایی ادغام می شود.

احمد نجفی افزود: سازمان ها، ارگان ها و نهادهای سینمایی به نوعی در سازمان امور سینمایی قرار خواهند گرفت و وظایف برخی موسسات همچون بنیاد سینمایی فارابی در نهاد مرجع سینمایی گنجانده خواهد شد.

وی یادآور شد: بنیاد فارابی زیر مجموعه یكی از معاونت های سازمان امور سینمایی قرار می گیرد و در ساختار نهاد یادشده گنجانده می شود.

عضو شورای عالی سینما گفت: این مباحث در سازمان امور سینمایی در حال بررسی است و جلسات اخیر شورای عالی نیز به همین مسایل اختصاص یافت.

نجفی تاكید كرد: برای تولید فیلم های سینمایی وام پرداخت می شود و در عین حال در صورت تصویب فیلمنامه در برخی آثار از سوی بنیاد سینمایی فارابی مشاركت می شود و این یكی از وظایف سنتی این بنیاد است.

وی افزود: بنیاد سینمایی فارابی پس از پیروزی انقلاب وارد جرگه تولید فیلم شد، معتقدم روند حمایت تولید فیلم های سینمایی از سوی این بنیاد نباید قطع شود.

این تهیه كننده سینما گفت: تولید بسیاری از آثار سینمایی در بخش خصوصی امكان پذیر نیست، می توان با حمایت بنیاد فارابی به تولید این نوع آثار امیدوار بود.

نجفی افزود: بنیاد سینمایی فارابی قرار نیست به اصطلاح فیلم بفروش بسازد بلكه آثار تولیدی در این نهاد باید از كیفیت خوبی برخوردار باشد.

عضو شورای عالی سینما تاكید كرد: نباید تصور كرد كه در بنیاد فارابی برای دریافت وام و یا امكان ساخت فیلم رانت وجود دارد، شرایط برای تولید و مشاركت این بنیاد در این امر دشوار نیست.

نجفی گفت: ادغام بنیاد فارابی در سازمان امور سینمایی تصمیم گیری در تولید فیلم را بهتر كرده و به این موضوع نظم می دهد.
نظرات بینندگان