arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

هوای ناسالم تهران برای گروه های حساس/ پیش بینی هوای مطلوب از فردا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، با آغاز تردد خودروها در صبح روز شنبه (۱۸ بهمن ۹۹) انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود، بااین‌حال، با وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۱۷ بهمن ۹۹) کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

همچنین طی روز با رشد تدریجی ناپایداری جوی و افزایش تندی باد، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت. تداوم این شرایط جوی همراه با احتمال بارش تا اواخر وقت جمعه سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول پیش‌بینی می‌شود.

با آغاز تردد خودروها در صبح روز شنبه (۱۸ بهمن ۹۹) انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود، بااین‌حال، با وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. وزش باد مؤثر و احتمال بارش در طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند.

با پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید در اواخر وقت شنبه، با وجود افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت قابل‌قبول و پاک در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۳ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۸ است و هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

نظرات بینندگان