arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

ناوشکن آمریکایی "دونالد کوک " وارد بندر باتومی گرجستان شد

ناوشکن " دونالد کوک " نیروی دریایی آمریکا روز جمعه وارد بندر " باتومی " گرجستان واقع در دریای سیاه شد . "راماز پاپیدزه " رییس گارد ساحلی گرجستان و جمعی از مقامات نظامی محلی طی مراسمی از ناوشکن آمریکایی استقبال کردند. ناوشکن " دونالد کوک" در قالب همکاری نیروهای دریایی آمریکا و گرجستان و با هدف کمک به صلح و ثبات در منطقه وارد بندر باتومی این کشور شده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  ناوشکن " دونالد کوک " نیروی دریایی آمریکا روز جمعه وارد بندر " باتومی " گرجستان واقع در دریای سیاه شد .

به گزارش پایگاه خبری " نیوز گئورگیا " گرجستان به نقل از گارد ساحلی این کشور ، "راماز پاپیدزه " رییس گارد ساحلی گرجستان و جمعی از مقامات نظامی محلی طی مراسمی از ناوشکن آمریکایی استقبال کردند .

بنا به این گزارش ، ناوشکن " دونالد کوک" در قالب همکاری نیروهای دریایی آمریکا و گرجستان و با هدف کمک به صلح و ثبات در منطقه وارد بندر باتومی این کشور شده است .

برگزاری تمرینات نظامی مشترک با گارد ساحلی گرجستان در دریای سیاه از جمله برنامه این سفر دو روزه ناوشکن آمریکایی به گرجستان اعلام شده است .

این ناو نظمی آمریکا قرار است ۶ فوریه ( ۱۸ بهمن ماه) جاری آبهای ساحلی گرجستان را ترک کند .

ناوشکن "دونالد کوک " مجهز به ۵۶ فروند موشک کروز تاماهاوک با برد یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر و نیز سیستم دفاع موشکی " ایجیس " می باشد .

این ناوشکن آمریکایی ۲۳ ژانویه ( ۴ بهمن ماه ) وارد دریای سیاه شده و در پی آن ناو نظامی " پورتر" آمریکا نیز در این دریا حاضر شد و در ناتو حضور این ناوگان نظامی در دریای سیاه را پاسخی به افزایش قدرت نظامی روسیه در این دریا عنوان کردند .

در پی حضور این ناوگان آمریکایی در دریای سیاه ، ناو " آدمیرال ماکاراف " روسیه نیز تمرینات نظامی در این دریا برگزار کرد .

نظرات بینندگان