arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

جزئیاتی از آرایش انتخاباتی اصولگرایان

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با «انتخاب» اظهار داشت: شورای ائتلاف و وحدت با هم تفاوت‌هایی دارند. شورای وحدت به دنبال کار بلندمدت و جریانی هستند ولی شورای ائتلاف دنبال برنامه‌های انتخاباتی و ائتلافی است و برنامه‌های کوتاه مدت را در دستور کار دارد. البته هر 2شورا بازوان جریان اصولگرایی هستند و اگر این شوراها دارای یک مرکز رهبری مشترک و واحد باشند، قطعا می‌توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فعالیت شوراهای وحدت و ائتلاف اصولگرایان در آستانه انتخابات به این نکته اشاره کرد که شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اگر این دو شورا با محوریت واحدی فعالیت خودشان را ادامه بدهند، اثرگذاری بهتری خواهند داشت.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با «انتخاب» در توضیح آرایش انتخاباتی اصولگرایان اظهار داشت: شورای ائتلاف و وحدت با هم تفاوت‌هایی دارند. شورای وحدت به دنبال کار بلندمدت و جریانی هستند ولی شورای ائتلاف دنبال برنامه‌های انتخاباتی و ائتلافی است و برنامه‌های کوتاه مدت را در دستور کار دارد. البته هر 2شورا بازوان جریان اصولگرایی هستند و اگر این شوراها دارای یک مرکز رهبری مشترک و واحد باشند، قطعا می‌توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در پاسخ به این پرسش که این شوراها با محوریت کدام احزاب و شخصیت‌های اصولگرایی اداره می‌شوند، گفت: هرکدام مجمع و شورای خودشان را دارند که فعالیت ائتلاف یا وحدت را با هماهنگی آنان انجام می‌دهند. البته تلاش بر این است که هر دو شورا صاحب یک وحدت جریانی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که در تصمیمات انتخاباتی کدام شورا بر دیگری اولویت و ارجحیت دارد، تصریح کرد: هر دو شورا صاحب نظر هستند ولی از آنجایی که جامعه روحانیت مبارز در شورای وحدت مدیریت را برعهده دارد؛ احزاب سنتی مانند موتلفه در آن حضور جدی دارند و طیف وسیعی در آن هستند و بر همین اساس ترکیب ویژه‌ای در شورای وحدت فعال است.

کنعانی مقدم افزود: البته تقریبا همین ترکیب از اعضا در شورای ائتلاف نیز حضور دارند با این تفاوت که در شورای وحدت، محوریت با جامعه روحانیت مبارز است و با توجه به ماهیت جامعه روحانیت مبارز و اینکه بیشتر اعضای این جریان دارای مناصب و جایگاه مهم در کشور هستند، شورای وحدت شرایط ویژه‌ای دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این شوراها فعالیت انتخاباتی را آغاز کرده‌اند، اظهارکرد: خیلی وقت است که این فعالیت‌ها آغاز شده و در سطح شهرستان‌ها و ستادها و دفاتر پیش رفته است و آقای متکی هم الان سخنگوی شورای وحدت هستند و کارها در فاز جدی در حال انجام است و شوراها در حال بررسی افراد و گزینه‌های ممکن برای انتخابات هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درمورد کاندیداهای احتمالی اصولگرایان گفت: برای ما مشارکت مردم در انتخابات مهم است و اعتقاد داریم که یک دولت حداکثری بهتر از یک دولت حداقلی می‌تواند در حل مشکلات کشور موثر باشد. ما هیچ محدودیتی نداریم که نامزدهای سابق انتخاباتی در این دوره از رقابت‌ها می‌توانند یا نمی‌توانند نامزد شوند. هرکسی که بتواند آرای بیشتری جذب کند و معیارهای مورد نظر انتخاباتی را داشته باشد، می‌تواند نامزد انتخابات شود. ما در انتخابات آینده سعی داریم از تجربه‌های موفق خودمان مانند انتخابات مجلس یازدهم به ویژه در بحث انتخابات شوراها استفاده کنیم.

نظرات بینندگان