arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

پروژه ۴۳ میلیارد دلاری کره جنوبی برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بادی فراساحلی در جهان

دولت کره جنوبی از طرح ۴۳.۲ میلیارد دلاری خود برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه فراساحلی جهان تا سال ۲۰۳۰ خبر داد. این پروژه بخشی از برنامه سئول برای در پیش گرفتن طرح‌های دوستدار محیط زیست در قالب بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور پس از شیوع ویروس کرونا است. رئیس جمهور کره جنوبی طی سال گذشته طرحی را برای کاهش وابستگی این کشور به سوخت‌های فسیلی در پیش گرفته و در قالب این چشم‌انداز قرار است تا سال ۲۰۵۰ تولید دی اکسید کربن در کره جنوبی به صفر برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: به گزارش رویترز، دولت کره جنوبی از طرح 43.2 میلیارد دلاری خود برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه فراساحلی جهان تا سال 2030 خبر داد. این پروژه بخشی از برنامه سئول برای در پیش گرفتن طرح‌های دوستدار محیط زیست در قالب بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور پس از شیوع ویروس کرونا است.

رئیس جمهور کره جنوبی طی سال گذشته طرحی را برای کاهش وابستگی این کشور به سوخت‌های فسیلی در پیش گرفته و در قالب این چشم‌انداز قرار است تا سال 2050 تولید دی اکسید کربن در کره جنوبی به صفر برسد.

ظرفیت تولید برق این پروژه در فاز نهایی 8200 مگاوات عنوان شده و رئیس جمهور کره جنوبی برای کلنگ زنی آن به شهر ساحلی سینان در جنوب غرب این کشور سفر کرده است.

مون جائِ‌ این، در این مراسم گفت: در راستای این پروژه ما در حال سرعت بخشیدن به روند گذار به سمت انرژی‌های دوستدار محیط زیست هستیم و به روند رفتن به سمت اقتصاد بدون کربن سرعت می‌بخشیم.

بنا به اعلام دفتر رئیس جمهور کره، قرار است شرکت‌های خصوصی بیش از 42 میلیارد دلار از منابع مالی این پروژه را تامین کرده و کمتر از یک میلیارد دلار منابع مورد نیاز باقیمانده نیز توسط دولت سئول تامین شود.

با ساخت این نیروگاه 5600 فرصت شغلی در کره جنوبی ایجاد می‌شود و ظرفیت تولید برق بادی در این کشور هم تا سال 2030 حدود 10 برابر شده و به 16.5 گیگاوات خواهد رسید. 8200 مگاوات برق تولیدی این نیروگاه معادل برقی است که 6 نیروگاه هسته‌ای تولید می‌کنند. در حال حاضر بزرگ‌ترین نیروگاه فراساحلی بادی جهان در انگلیس و با ظرفیت 1.12 گیگاوات قرار دارد.

نظرات بینندگان