arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

آخرین آمار برترین‌ فیلم‌های اکران مردمی و صدرنشینی ادامه‌دار شیشلیک

براساس آمار سمفا در روز ۱۸ بهمن ساعت ۱۹ «شیشلیک» پرفروش‌ترین فیلم بوده، بیشترین تعداد بیننده را داشته و بالاترین تعداد رای مردمی را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس آمار سمفا در روز ۱۸ بهمن ساعت ۱۹ «شیشلیک» پرفروش‌ترین فیلم بوده، بیشترین تعداد بیننده را داشته و بالاترین تعداد رای مردمی را دارد.

 این دوره از جشنواره در اقدامی که برای اولین‌بار انجام می‌شود، تعداد لحظه‌ای آرای مردمی و تعداد بلیت فروش رفته برای هر فیلم را از طریق سامانه سمفا اعلام می‌کند. بر این اساس در هفتمین روز از جشنواره تا این لحظه فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با هزار و ۴۱۵ رای مردمی از سراسر ایران جایگاه نخست تعداد رای مردمی را به خود اختصاص داده است. این فیلم با حدود ۱۵ هزار بلیت فروش رفته، پرفروش‌ترین فیلم تا به اینجا است.

«بی‌همه چیز» ساخته محسن قرایی با هزار و ۴۱۰ رای مردمی در رتبه دوم و با فروشی در حدود به ۱۴ هزار بلیت جایگاه سوم فیلم‌های پرفروش این دوره را به خود اختصاص داده است.

تازه‌ترین اثر نرگس آبیار هم رتبه سوم در اخذ آرای مردمی تا به این لحظه را دارد. هزار و ۳۸۰ رای مردمی تا به این لحظه آمار مربوط به فیلم «ابلق» است. این اثر با فروشی در حدود ۱۵ هزار بلیت رتبه دوم در فیلم‌های پرفروش این دوره است.

این دوره از جشنواره برای اولین‌بار در بخش سودای سیمرغ میزبان هفت فیلم اول است. آمار لحظه‌ای ارائه شده در سامانه سمفا نشان می‌دهد که فیلم «روزی روزگاری آبادان» اولین تجربه حمیدرضا آذرنگ در کارگردانی با ۵۶۶ رای مردمی رتبه نخست در کسب آرا مردمی در میان فیلم‌های اول را به خود اختصاص داده است.

فیلم «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی با ۵۲۴ رای مردمی در رتبه دوم قرار دارد. «مصلحت» اولین فیلم بلند حسین دارابی ۶۳۳ رای مردمی کسب کرده و رتبه سوم تا به این لحظه را در اختیار دارد.

پرفروش‌ترین فیلم‌ اول براساس آمار سمفا تا این لحظه فیلم «گیج‌گاه» با فروش حدودی هفت هزار بلیت است. «خط فرضی» اولین فیلم بلند فرنوش صمدی با فروش حدود شش هزار بلیت جایگاه دوم در میان فیلم‌های اول را دارد. حدود شش هزار بلیت برای اثر حمیدرضا آذرنگ تحت عنوان «روزی روزگاری آبادان» در سامانه سمفا ثبت شده و بر این اساس این فیلم رتبه سوم در میام پرفروش‌های فیلم اولی را دارد.

براساس آمار ارائه شده در سامانه سمفا در ۱۸ بهمن ساعت ۱۹ از تعداد بلیت‌های فروش‌رفته و بینندگان، در مجموع ۱۱۷هزهر و ۵۴۶ بلیت فروش رفته و ۶۸ هزار و ۹۳۳ بیننده به تماشای فیلم‌ها نشستند. بر این اساس ۱۴ درصد از مخاطبان در رای‌گیری مردمی که به صورت اینترنتی انجام می‌شود، به فیلم‌های مورد نظر خود رای دادند.

طبق این آمار فیلم «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی هفت هزار و ۵۹۲ بیننده داشته و از این میان ۱۹ درصد از مخاطبان رای خود را در مورد این فیلم در سامانه سمفا ثبت کرده‌اند. سه هزار و ۲۴۹ بیننده به تماشای تازه‌ترین اثر علی غفاری تحت عنوان «تک تیرانداز» نشستند و از این میان ۱۸ درصد از بینندگان به این فیلم رای دادند.

«مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی جایگاه سوم درصد مشارکت مردمی را با مشارکت ۱۷ درصدی مخاطبان به خود اختصاص داده‌ است. در مجموع «شیشلیک» بیشترین تعداد بیننده و «بی‌همه چیز» بیشترین درصد مشارکت مردمی در آرای ثبت شده در سامانه سمفا را داشتند.


 ایرنا

نظرات بینندگان