arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

اثربخشی محدودِ واکسن آسترازنکا در برابر کرونای آفریقای جنوبی

نتایج یک بررسی نشان می دهد واکسن آسترازنکا در برابر کروناویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی از اثربخشی محدود برخوردار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک بررسی نشان می دهد واکسن آسترازنکا در برابر کروناویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی از اثربخشی محدود برخوردار است.

نتایج بررسی ها حاکی از آن است که واکسن کروناویروس آسترازنکا/آکسفورد در برابر کروناویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی حداقل مصونیت را ایجاد می کند.

در این بررسی آمده است: این واکسن که باید به صورت دو دوز دریافت شود در برابر بیماری "خفیف-متوسط" کووید-۱۹ که منشا آن کروناویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی باشد تقریبا مصونیتی ایجاد نمی کند.

در این بررسی ۲۰۲۵ داوطلب با میانگین سنی ۳۱ سال حضور داشتند. نیمی از آنان حداقل یک دوز از واکسن آسترازنکا را دریافت کرده و به نیمی دیگر شبه دارو تزریق شد. هیچ یک از آنان جان خود را از دست نداده و روانه بیمارستان نشدند.

سخنگوی شرکت آسترازنکا گفت: معتقدیم که واکسن تولیدی شرکت می تواند در برابر نوع "شدید" بیماری مصونیت ایجاد کند چرا که فعالیت آنتی بادی ناشی از این واکسن معادل دیگر واکسن های کووید-۱۹ است که فعالیت علیه نوع شدیدتر بیماری را به ویژه هنگامی که به فاصله هشت تا ۱۲ هفته تزریق شود، نشان داده است.

با این حال سخنگوی آسترازنکا می گوید در تلاش هستیم تا واکسن تولیدی این شرکت نیز با سویه جهش یافته در آفریقای جنوبی تطبیق داده شده و در صورت لزوم برای ارسال و توزیع در پاییز آماده باشد.

 به نقل از اسپوتنیک نیوز، پیش از این دانشگاه آکسفورد اعلام کرده بود که واکسن آسترازنکا از اثربخشی لازم در برابر کروناویروس انگلیسی برخوردار است.

 ایسنا

نظرات بینندگان