arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
با ترخیص قطعات از گمرک و تکمیل و تجاری سازی خودروها محقق می‌شود

عرضه ۳۰ هزار دستگاه خودرو به بازار

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این مراسم، تحقق بخشی از اهداف کاهش بهای تمام شده تولید و تسریع در تزریق قطعات به خطوط تولید را از اهداف بهره‌برداری از گمرک اختصاصی این شرکت دانست و گفت: حذف هزینه اجاره کانتینر و برخی هزینه‌های سربار مربوط به ترخیص کالاها و تجمیع امور گمرک در انبار اختصاصی ایران‌خودرو، بهای تمام شده تولید را کاهش خواهد داد که منافع آن نصیب تمامی ذینفعان این شرکت خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در مراسمی با حضور رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، طرح توسعه گمرک اختصاصی ایران‌خودرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکوپرس؛با بهره‌برداری از این طرح و تسریع در روند ترخیص و ارسال قطعات، در گام نخست، بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودرو تکمیل، تجاری سازی و وارد بازار خواهد شد.

رییس کل گمرک جمهوی اسلامی ایران در این مراسم با بیان این‌که اگر بخواهیم جامعه‌ای با مشکلات کمتر داشته باشیم، باید فضای کسب و کار رقابتی شود، گمرک را حامی و در خدمت تولید دانست و تصریح کرد: در این مسیر سازمان های حاکمیتی وظیفه‌ای جز تسهیل‌گری ندارند.

مهدی میراشرفی، افزود: ایجاد انبار اختصاصی گمرک سبب خواهد شد تا امکانات و کالاها از گمرکات مستقیما به کارخانه‌ها منتقل شود و به این ترتیب گره‌های موجود در تجارت و تولید باز شود.

وی ارتقای سرعت گردش کالا و خدمات، کاهش هزینه‌هایی از جمله اجاره کانتینر، تخلیه، بارگیری، انبارداری و در نهایت رضایتمندی مشتریان را از نتایج این اقدام برشمرد و گفت: فرآیند تشریفات گمرکی در محل کارخانه و با استفاده از سامانه جامع تجارت انجام خواهد شد.

اشرفی با اشاره به دستاوردهای اخیر ایران خودرو در شرایط سخت حاضر گفت: دستیابی به رکوردهای متعدد در حوزه های مخلتف و پاسخگویی به نیاز مشتریان در شرایط تحریم، جای قدردانی دارد و امیدوارم شاهد رشد روزافزون صنعت خودروسازی کشور باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز در این مراسم، ضمن تاکید بر توسعه همکاری و تعامل با ایران خودرو در زمینه ترخیص قطعات و تجهیزات، خودروسازی را صنعتی مهم و راهبردی خواند و‌ اظهار کرد: سرعت در ترخیص و ارسال قطعه به خطوط تولید و مدیریت منسجم و بهینه این فرآیند سبب کاهش هزینه حمل و نقل و تولید خواهد شد.

محمد راستاد افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، کانتینر و محموله‌های ایران‌خودرو با رعایت مقررات و تشریفات اداری، در کوتاه ترین زمان ممکن جهت ارسال به خطوط تولید ترخیص خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه اندازی گمرگ اختصاصی ایران خودرو در سطح ملی را قابل تقدیر دانست و گفت: این اقدام سبب تسریع در ترخیص کالاها خواهد شد. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این مراسم، تحقق بخشی از اهداف کاهش بهای تمام شده تولید و تسریع در تزریق قطعات به خطوط تولید را از اهداف بهره‌برداری از گمرک اختصاصی این شرکت دانست و گفت: حذف هزینه اجاره کانتینر و برخی هزینه‌های سربار مربوط به ترخیص کالاها و تجمیع امور گمرک در انبار اختصاصی ایران‌خودرو، بهای تمام شده تولید را کاهش خواهد داد که منافع آن نصیب تمامی ذینفعان این شرکت خواهد شد.

فرشاد مقیمی تصریح کرد: ترخیص سریع قطعات سبب خواهد شد تا خودروی ناقصی از خط تولید خارج نشود. با این اقدام، ۳۰ هزار خودروی ناقص تکمیل و تجاری سازی شده و تعهدات معوق به جز تعداد کمی که مربوط به خودروهای مونتاژی هستند، تا پایان سال، به صفر خواهد رسید.

وی افزود: فهرست، مبدا ارسال و استاندارد تمامی قطعاتی که از منابع خارجی تهیه می‌شود، کاملا مشخص است و سازمان ملی استاندارد نیز بر آن نظارت دارد.

در این مراسم، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گزارشی از شرایط طراحی، تولید و تحویل ارایه کرد. وی از تحقق ۸۹ درصدی برنامه های تولید امسال تا ۱۸ بهمن خبر داد و عبور از رکورد تولید دو سال گذشته و تولید ۴۴۲ هزار دستگاه خودرو و افزایش ۹ درصدی تحویل خودرو در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته را از اقدامات اخیر برشمرد.

وی همچنین از افزایش ۵۵ درصدی تولید در بخش خودروهای سنگین و تجاری در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: احیای خط تولید اتوبوس پس از ۹ سال توقف، یکی از اقدامات مهم در راستای رونق تولید داخل کشور بوده است.

گفتنی است،‌ رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه، ضمن ادای احترام به شهید گمنام تدفین شده در ایران خودرو، از سالن های تولید و مرکز تحقیقات این شرکت بازدید کردند.

 

نظرات بینندگان