arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

تزریق واکسن آسترازنکا در آفریقای جنوبی به تعویق افتاد

مقامات آفریقای جنوبی از به تعویق افتادن برنامه واکسیناسیون کروناویروس با واکسن آسترازنکا خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات آفریقای جنوبی از به تعویق افتادن برنامه واکسیناسیون کروناویروس با واکسن آسترازنکا خبر دادند.

مقامات آفریقای جنوبی برنامه واکسیناسیون کادر درمان با تزریق واکسن کروناویروس آسترازنکا را به تاخیر انداختند چرا که بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد این واکسن در پیشگیری از نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید-۱۹ ناشی از گونه جهش یافته در این کشور موثر نیست.

آفریقای جنوبی هفته گذشته اولین محموله از واکسن آسترازنکا را که حدود یک میلیون دوز بود تحویل گرفت و طبق برنامه ریزی قرار بود اواسط ماه فوریه واکسیناسیون کادر درمان آغاز شود. هرچند یافته های بدست آمده در این بررسی حاکی از آن است که واکسن آسترازنکا برای این نسخه جهش یافته از ویروس بی تاثیر است.

اطلاعات اولیه نشان می دهد واکسن آسترازنکا از حداقل اثربخشی لازم در برابر نوع خفیف تا متوسط بیماری کووید-۱۹ ناشی از گونه جهش یافته در آفریقای جنوبی برخوردار است. این گونه به نظر عفونی تر است و موجب افزایش موارد فوتی در آفریقای جنوبی شده و در حال حاضر شامل بیش از ۹۰ درصد از موارد ابتلا به این بیماری است.

به نقل از ژاپن تودی، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت: واکسن آسترازنکا در برابر گونه اصلی کروناویروس اثربخش است و بر گونه جهش یافته در آفریقای جنوبی بی تاثیر است.

ایسنا

نظرات بینندگان