arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

چند ایرانی تا پایان سال واکسن کرونا می زنند؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: علیرضا رئیسی، با عنوان این مطلب که پنجشنبه گذشته اولین محموله واکسن از روسیه وارد کشور شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است که واکسیناسیون بر اساس اولویت‌ها انجام شود.

وی افزود: اولویت بندی واکسیناسیون بر طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولین و جانبازان که در مراکز نگهداری می‌شوند، واکسینه خواهند شد.

رئیسی یادآور شد: اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل ICU که مستقیماً با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند، خواهند بود و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خبر خوش دیگر اینکه واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

وی در خصوص میزان واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹ رایگان است و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد، افزود: برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ هیچ گونه اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هر کسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه شود و اجباری در کار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه هدف برای انجام واکسیناسیون، در شبکه بهداشت مشخص بوده و بر اساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.

نظرات بینندگان