arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

علی اکبر صالحی: دشمن باید بداند همه آستانه های قدرت هسته ای را برخوردار هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه با وجود فراز و نشیب ها و فشارها و تحریم‌ها این انقلاب همچنان با قوت و بالندگی به جلو پیش می‌رود، اظهار داشت: دشمن باور نمی‌کند که دنبال سلاح نیستیم، اما باید بدانند همه آستانه‌های قدرت هسته‌ای را برخورداریم و آن را در چنگ خود داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی اکبر صالحی: دشمن باید بداند همه آستانه های قدرت هسته ای را برخوردار هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا باید بداند حرکت ایران به سمت دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای توقف‌ناپذیر است و این حق قابل چشم‌پوشی نیست.

به گزارش «انتخاب»؛ علی‌اکبر صالحی عصر امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه دائمی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در سرای سعدالسلطنه استان قزوین با بیان اینکه با وجود فراز و نشیب ها و فشارها و تحریم‌ها این انقلاب همچنان با قوت و بالندگی به جلو پیش می‌رود، اظهار داشت: دشمن باور نمی‌کند که دنبال سلاح نیستیم، اما باید بدانند همه آستانه‌های قدرت هسته‌ای را برخورداریم و آن را در چنگ خود داریم.

به نوشته تسنیم،  رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای بهانه دشمن است، افزود: دشمنان با نظام اسلامی و حکومت ما مشکل دارند و قدرت هسته‌ای بهانه آنهاست.

وی اضافه کرد: بایدن نیامده، از اینکه ایران غنی‌سازی را متوقف کرده سخن گفته که البته مقام معظم رهبری به این سخن پاسخ گفته‌اند و آمریکا باید بداند حرکت ایران به سمت دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای توقف‌ناپذیر است و این حق قابل چشم‌پوشی نیست.

معاون رئیس جمهور‌ با بیان اینکه اگر آمریکا همچنان فکر می‌کند با فشار و تهدید می‌تواند ایران را تسلیم کند، بدا به حال آنان که هنوز ایران را نشناخته‌اند، تصریح کرد: برای آمریکا زشت است که پس از این همه سال هنوز نفهمیده که با فشار، تهدید و تحریم نمی‌تواند ایران را تسلیم کند. آمریکا، صدام، منافقان و داعش را در تقابل با ما قرار داد، اما همگان سرنوشت آن‌ها را دیدند.

صالحی با بیان اینکه محدودیت‌های آمریکا باعث ابتکار و خلاقیت ما در رفع نیاز‌های خود شده و جمهوری اسلامی را به کسب دانش و فناوری بیشتر تحریک کرده است، افزود: آن‌ها می‌خواستند با تحریم غذا و دارو ملت ما را گرسنه و بیمار کنند، اما اکنون در تولید محصولات غذایی و بسیاری از دارو‌ها خودکفا هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به خدمت صنعت هسته‌ای کشور به حوزه درمان و تولید دارو، ادامه داد: در این شرایط یکی از گلوگاه‌های ساخت واکسن کرونا سانتریفیوژی بود که آنرا تولید و در اختیار شرکت داروسازی داخلی قرار دادیم.‌ به آمریکا می‌گوییم که به جای تقابل، تعامل را نیز امتحان کند که البته باید بر پایه توازن باشد.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌های دشمن برای آن است که ما قدرتمند نشویم تا آن‌ها هربلایی خواستند برسر ما بیاورند، ادامه داد: انقلاب ما انفجار نور و رنگ و بوی الهی بود، ‌بستری که این انقلاب برای ما فراهم کرد خدامحوری و اساس آن اخلاق و ارزش‌ها بود.

صالحی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس را باید یک جنگ جهانی علیه کشور ما که تازه انقلاب شده بود یاد کرد، گفت: گناه ما تنها فریاد زدن الله اکبر و استقلال و آزادی‌خواهی بود که استکبار آن را برنمی‌تابید.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دین را که در کشور ما و جهان غبار و زنگار گرفته و مهجور شده بود احیا کرد که منحصر به ایران نبود بلکه به همه دنیا اختصاص داشت، گفت: با وجود همه تحریم‌ها دستاورد‌های عظیمی داشته‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: باید بپرسیم کدام کشور می‌توانست با جنگ جهانی تحمیلی هشت ساله و تحریم‌های فلج کننده و قطع درآمد‌های نفتی خود را اداره کند، علت اینکه دشمن نتوانست کمر ما را بواسطه تحریم خم کند دستاورد‌های کسب شده پس از انقلاب اسلامی است.

صالحی اظهار داشت: پیشرفت‌های ما از درون جوشیده و کسی به ما یاد نداده که چگونه سانتریفیوژ و آب سنگین تولید کنیم و خودمان به آن دست یافته‌ایم و نگرانی دشمن همین است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در سال 68 چند نمونه سانتریفیوژ وارد کشور شد، گفت: 20 سال طول کشید تا از آن‌ها استفاده کنیم، اما اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که خودمان آن‌ها را طراحی و می‌سازیم. باید ببینیم کشور ما در چه شرایطی به پیشرفت‌های عظیم علمی و فناوری دست یافته است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر حرکت به سمت علم و فناوری، گفت: با وجود دستاورد‌های فراوان پیشرفت‌های ما در این عرصه کافی نیست و حرکت رو به قله است، اما هنوز تا رسیدن به قله راه داریم. باید قدر انقلاب را بدانیم و دستاورد‌های آن را افزایش دهیم و آن‌ها را برای مردم بازگو کنیم.

نظرات بینندگان