arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

وزیر خارجه آمریکا با رد تصمیم ترامپ: الحاق بلندی های جولان به اسراییل را به رسمیت نمی شناسیم

بلینکن اعلام کرد ایالات متحده ارتفاعات جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی شناسد. وی در عین حال تاکید کرد: این سرزمین برای امنیت اسرائیل مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: بلینکن اعلام کرد ایالات متحده ارتفاعات جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت نمی شناسد. وی در عین حال تاکید کرد: این سرزمین برای امنیت اسرائیل مهم است.

به گزارش رویترز، پیش از این دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۹ رسماً جولان را به عنوان قلمرو اسرائیل به رسمیت شناخت.
اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ خاورمیانه بلندی های جولان را از سوریه گرفت و در اقدامی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نمی شود ، آن را به اسراییل الحاق کرد.
بلینکن به سی ان ان گفت: به عنوان یک مسئله عملی ، به نظر من کنترل جولان در این شرایط از اهمیت واقعی برخوردار است.بحث حقوقی ان منطقه دز شرایط فعلی سوریه سخت است اما به ان نگاه می کنیم.
وی افزود: دولت بشار اسد و همچنین حضور نظامیان مورد حمایت کشورهای همسایه مانند ایران تهدید امنیتی قابل توجهی برای اسرائیل است.
بلینکن همچنین بر تعهد دولت بایدن برای حفظ سفارت ایالات متحده در قدس تأکید کرد.
بایدن و تیم او گفته اند که روابط با فلسطینیان که توسط ترامپ قطع شده بود را بازیابی می کنند ، کمکها را از سر می گیرند و اقدامات یک جانبه از جمله ساخت شهرکهای اسرائیلی در سرزمینهای اشغالی را رد می کنند.
عدم موفقیت بایدن در گفتگو با نتانیاهو در حالیست که اوباما و ترامپ هر دو روز با هم صحبت می کردند.
هنگامی که از بلینکن سوال شد که چرا بایدن با نتانیاهو صحبت نکرده است ، وی گفت: من مطمئن هستم که آنها در آینده نزدیک فرصتی برای صحبت خواهند داشت.

نظرات بینندگان