arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

کیهان: جوانفكر باز هم به جدول زد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کیهان نوشت: علي اكبر جوانفكر (مدير ايرنا و سرپرست روزنامه ايران) براي چندمين بار به مصاحبه با نشريات زنجيره اي پرداخت.
پيش از اين (آبان90) مصاحبه وي منجر به توقيف موقت روزنامه زنجيره اي اعتماد شده بود.
جوانفكر در مصاحبه با شرق، ضمن ترويج خط حلقه انحرافي در زمينه ايجاد تقابل درون نظام گفته است: آيا آقاي احمدي نژاد بايد برود در مجمع تشخيص مصلحت نظام در كنار فردي بنشيند كه چشم ديدن او را در قامت رئيس جمهور ندارد و از همه ابزارهاي در اختيارش براي تخريب شخصيت وي چه در قبل از انتخابات 84 و چه در سال هاي پس از آن استفاده كرده است؟... كسي را به جاي او در شهرداري تهران قرار داده اند، كه رقيب ناكام او درانتخابات بوده است و همچنان از موضع مدعي و رقيب با او تعامل مي كند. در راس قوه مقننه با كسي بايد تعامل كند كه با وجود برخورداري از حمايت اصولگرايان، در انتخابات رياست جمهوري سال 84، آراي ناچيز آورده است و البته قرار داشتن دو برادر در راس دو قوه مقننه و قضاييه نيز تجربه سخت و سنگيني براي او بوده است...
اين اظهارات مغرضانه و آنارشيستي در حالي است كه رئيس جمهور برخلاف ميل حلقه انحرافي، روز گذشته در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور داشت. همچنين اظهارات از موضع بالا و غيرمنطقي مدير ايرنا در تناقض با انتخاب مردم است، چرا كه اگر انتخاب مردم محترم است- كه قطعا چنين است- همان مردمي كه رئيس جمهور را برگزيده اند، به نمايندگان مجلس و شوراي شهر تهران نيز رأي داده اند كه برآيند رأي آنها انتخاب رئيس مجلس و شهردار تهران بوده است (فارغ از نقد و انتقادي كه به عملكرد هر يك از مسئولان مي توان داشت).
طبق اظهارات اختراعي آقاي جوانفكر كه هيچ پايه و مبنايي ندارد، منطقا بايد قانون اساسي را تعطيل و تفكيك قوا و نهادها را تعطيل كرد و رقباي هر كس را كه رئيس جمهور مي شود، به جرم رقابت با نامزد برنده كاملا از كار بيكار و بازنشسته كرد!
جوانفكر در مصاحبه با روزنامه شرق نكته جالبي نيز درباره نقش مشايي گفته است: الان با حضور مشايي در كابينه، ديدگاه فني دولت تا حدود زيادي متزلزل شده و مديران با بحث هاي عرفاني روي كار آمده اند كه باعث مشكل براي دولت شده اند...
تمايل مكرر جوانفكر براي مصاحبه با روزنامه شرق در حالي است كه احمدي نژاد پيش از اين گفته بود روزنامه هاي كيهان و شرق را نمي خواند. با اين حال معلوم نيست چرا مدير ايرنا با روزنامه هاي زنجيره اي از اين دست- براي چندمين بار- احساس صميميت مي كند و بحث هاي انحرافي و اختلاف افكنانه را پيش مي كشد.
وي اسفندماه گذشته در حالي كه به يك سال صبر و محروميت از 3 سال فعاليت مطبوعاتي به خاطر جرايم ارتكابي ضدامنيتي محكوم شده بود، اقدام به برگزاري مصاحبه مطبوعاتي كرد و كوشيد در پوشش حمايت از رئيس جمهور، از مسئوليت تخلفات خود شانه خالي كند. جوانفكر در آن مصاحبه مدعي شده بود هيئت تشكيل شده براي نظارت بر اجراي قانون اساسي، حتي مي تواند بر عملكرد شوراي نگهبان نظارت كند؛ اين در حالي است كه طبق قانون اساسي اين شورا، شوراي نگهبان قانون اساسي و تنها نهاد معتبر براي تفسير اين قانون عالي است.
روزنامه تحت مديريت جوانفكر پيش از اين هم با انتشار ويژه نامه تلاش كرده بود برخي از متهمان پرونده فساد بزرگ بانكي را به حاشيه ببرد و به زعم باطل خود آنها را به حاشيه امن ببرد.
وي قبلا گفته است: محكوميت من به نفع مصالح نظام نيست(!)
اين نكته نيز شايان ذكر است كه حلقه انحرافي در حالي كه به ايجاد چالش و تقابل در درون نظام دامن مي زند، برخي پيوندها را با جريان فتنه و بازيگران عمده آن برقرار كرده است.
نظرات بینندگان