arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

مدیر حوزه های علمیه: گفتمان امام خمینی فراتر از ایران و منطقه بلکه جهان آن روز بود؛ تغییر نقشه تمدنی عالم را هدف گرفته بود

مدیر حوزه های علمیه گفت: در دل گفتمان و سخنرانی امام خمینی در فیضیه و مسجد اعظم لایه های عمیق دیگری نهفته بود که فراتر از ایران و منطقه بلکه جهان آن روز بود و تغییر نقشه تمدنی عالم را هدف گرفته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: مدیر حوزه های علمیه گفت: در دل گفتمان و سخنرانی امام خمینی در فیضیه و مسجد اعظم لایه های عمیق دیگری نهفته بود که فراتر از ایران و منطقه بلکه جهان آن روز بود و تغییر نقشه تمدنی عالم را هدف گرفته بود.

آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم رونمایی از کتاب حضرت آیت الله مکارم شیرازی در اسناد ساواک ضمن خیرمقدم به حاضرین و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: شهر و حوزه علمیه قم سرآغاز و سرچشمه جوشان یک نهضت بزرگ و گفتمان نوین در جهان معاصر بودند بنابراین حوزه علمیه قم و مردم این شهر باید به خود افتخار کرده و ببالند.

او افزود: ملت ایران باید افتخار کند در دنیایی که در مسیری غیر از دین حرکت می کردند و دنیای غرب با تکیه بر فناوری خود، مسیری جز عالم غیب را طی می کرد و در معادلات سیاسی و اجتماعی آن، دین هیچ جایگاهی نداشت، از دل قم و درون فیضیه، ندایی نو برخاست و پرچم جدیدی برافراشت و گفتمان نوینی را سرداد که نه تنها ایران را هدف گرفته بود بلکه در دل این گفتمان و سخنرانی امام خمینی در فیضیه و مسجد اعظم لایه های عمیق دیگری نهفته بود که فراتر از ایران و منطقه بلکه جهان آن روز بود و تغییر نقشه تمدنی عالم را هدف گرفته بود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: ۲۲ بهمن خاطره ای ساده و اتفاقی متعارف نیست، آن فکر و فرهنگ امام و عظمت ملت ایران بود که موانع غیرقابل وصف را کنار زد.

نظرات بینندگان