arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

اتحادیه اروپا: ممکن است تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که احتمال دارد در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که حدود دو هفته آینده در بروکسل برگزار می‌شود، تصمیماتی در رابطه با وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه گرفته شود. وی افزود: «احتمالاً این تصمیمات شامل تحریم‌هایی علیه روسیه نیز خواهد شد. من با توجه به اختیاراتم به عنوان مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، پیشنهادات خاصی در این زمینه ارائه خواهم کرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که احتمال دارد در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که حدود دو هفته آینده در بروکسل برگزار می‌شود، تصمیماتی در رابطه با وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه گرفته شود.

به گزارش ریانووستی، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه طی سخنانی در پارلمان اروپا از احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با قضیه آلکسی ناوالنی خبر داد.

بورل در این خصوص به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: «ما روز 22 فوریه [4 اسفند] در نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا و پس از آن در نشستی که در ماه مارس برگزار می‌شود، در خصوص این مسائل [مرتبط با روسیه و آلکسی ناوالنی] بحث خواهیم کرد و تصمیماتی در خصوص برداشتن گام‌های بیشتر اتخاذ خواهد شد.»

وی افزود: «احتمالاً این تصمیمات شامل تحریم‌هایی علیه روسیه نیز خواهد شد. من با توجه به اختیاراتم به عنوان مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، پیشنهادات خاصی در این زمینه ارائه خواهم کرد.»

نظرات بینندگان