arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

سند بخشی از میدان آزادی به نام شهرداری تهران صادر شد

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات اعلام کرد: سند بخشی از میدان آزادی به نام شهرداری تهران صادر شد. محمد نادر محمد زاده روز سه شنبه در این باره گفت: برای اولین بار در کشور است که برای یک میدان سند تک برگی صادر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات اعلام کرد: سند بخشی از میدان آزادی به نام شهرداری تهران صادر شد.

 محمد نادر محمد زاده روز سه شنبه در این باره گفت: برای اولین بار در کشور است که برای یک میدان سند تک برگی صادر شده است.

وی افزود : میدان آزادی در محدوده منطقه ۹ شهرداری تهران در پلاک ثبتی ۲۳۹۵ اصلی واقع شده که معروف به اراضی طرشت است.

محمد زاده ادامه داد : با هماهنگی های انجام شده جهت حفظ و صیانت‌ از اموال شهرداری تهران و حفظ حقوق بیت المال کارگروهی با حضور سازمان املاک و مستغلات، اداره کل ثبت استان تهران، اداره کل راه و شهر سازی، وزارت اطلاعات، سازمان محیط زیست روسای ادارات ثبت شهر آرا، زیبا دشت و رودکی به ریاست بازپرس ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال تشکیل شده است که از دست آورد های این کارگروه صدور اسنادی چون بخشی از اتوبان شهید همت و میدان آزادی برای اولین بار در کشور است.

به گفته وی، اراضی طرشت جزو آن دسته از املاک است که موردتوجه سود جویان بوده و هر ساله مبالغی را با عناوین مختلف از شهرداری تهران برداشت می کردند که با صدور این اسناد این املاک تثبیت و جلوی سو استفاده احتمالی افراد سودجو دربرداشت های غیر قانونی از شهرداری تهران گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برج آزادی سال ۱۳۴۹ توسط حسین امانت معمار ایرانی ساخته شد و دی ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید، معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است.

این بنا سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد، برج آزادی به صورت یک یادمان ساخته شده است، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی متشکل از چند بخش در طبقه تحتانی برج قرار دارد و شامل موزه، کتابخانه، سالن دانستنی‌ها، سالن ایرانشناسی، نگارخانه، سالن اجتماعات و سالن برگزاری کنسرت موسیقی و نمایش است.

نظرات بینندگان