arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

نماینده مجلس: بودجه به مجلس برگردد، رای مثبت می‌دهیم

نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: برگشت لایحه به دولت اشتباهی بود که از جانب هیأت رئیسه صورت گرفت و در ماده ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین‌ نامه داخلی نسبت به این موضوع حساسیت لازم وجود داشته و روشن است که لایحه بودجه نباید به دولت بازمی‌گشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: برگشت لایحه به دولت اشتباهی بود که از جانب هیأت رئیسه صورت گرفت و در ماده ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین‌ نامه داخلی نسبت به این موضوع حساسیت لازم وجود داشته و روشن است که لایحه بودجه نباید به دولت بازمی‌گشت.

کاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا و عضو هیأت رئیسه کمیسیون آیین‌ نامه داخلی مجلس، در رابطه با "رای گیری مبهم مجلس در موضوع بودجه" گفت: براساس مواد آیین نامه و طبق ماده ۱۴۹، مجلس باید مصوبات کمیسیون تلفیق را به رای می گذاشت نه کلیات لایحه را. در روز رای گیری بودجه ۱۴۰۰نمایندگان به کلیات بودجه رای ندادند بلکه رای به گزارش کمیسیون تلفیق بود. مشکل هم در برداشت نادرست هیئت رئیسه بود، هیئت رئیسه خلاف آیین نامه اقدام کرد البته آیین نامه هم دارای ایراداتی است.

نماینده مردم صومعه سرا گفت: برگشت لایحه به دولت اشتباهی بود که از جانب هیأت رئیسه صورت گرفت و در ماده ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین‌ نامه داخلی نسبت به این موضوع حساسیت لازم وجود داشته و روشن است که لایحه بودجه نباید به دولت بازمی‌گشت.

او ادامه داد: کار بودجه ۱۴۰۰ به چند دوازدهم نمی رسد نمایندگان پس از برگشت بودجه دولت به مجلس رای مثبت خواهند داد.

 

نظرات بینندگان