arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

رئیس بنیاد شهید: انقلاب اسلامی مهمترین اتفاق بعد از عاشورا بود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در دی ماه ۵۶ رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و اعلام کرد که ایران جزیره ثبات و آرامش است اما یک سال طول نکشید که ایران به اقیانوس خروشان عزم مردم تبدیل و آن عظمت آفریده شد تا مهمترین اتفاق بعد از عاشورای سیدالشهدا یعنی انقلاب اسلامی رقم بخورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر در زمان جنگ موشک باران می‌شدیم و باید برای خرید موشک التماس می‌کردیم اما امروز به برکت علم جوانان این مرز و بوم، موشک‌هایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر هر حرکت مذبوحانه استکبار و دشمن را ویران می‌کند.

سعید اوحدی روز چهارشنبه ۲۲ بهمن در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در کرج گفت: امرو به برکت حضور مردم و رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری، ۴۲ سال خستگی برای استکبار و ۴۲ سال عزت برای مردم ثبت شد.

به گزارش ایسنا، اوحدی افزود: استکبار پیش از انقلاب و بعد از جنگ دوم جهانی دنیا را به دو بخش تبدیل کرد تا بتواند سکاندار سرنوشت انسان‌ها باشد برای منطقه ما نیز نسخه خطرناکی پیچیدند چون این منطقه نقطه اتصال سه قاره آفریقا، اروپا و آسیا بود و ۵۰ درصد ذخایر نفتی دنیا و ۶۰ درصد ذخایر گازی دنیا را در اختیار داشت و طبق آن نسخه خطرناک رژیم ظالم پهلوی را به عنوان ژاندارم منطقه انتخاب کردند.

وی ادامه داد: در دی ماه ۵۶ رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و اعلام کرد که ایران جزیره ثبات و آرامش است اما یک سال طول نکشید که ایران به اقیانوس خروشان عزم مردم تبدیل و آن عظمت آفریده شد تا مهمترین اتفاق بعد از عاشورای سیدالشهدا یعنی انقلاب اسلامی رقم بخورد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب استکبار جهانی امیدوار بود به وسیله باقی مانده تفکرات اتحرافی اراده مردم را به اتحراف بکشاند اما انقلابی بزرگتر از انقلاب اول یعنی تسخیر لانه جاسوسی که مرکز فتنه بود رخ داد و بعد از آن هیمنه آمریکا در منطقه شکست و شعار مرگ بر آمریکا طنین انداز شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بعد از آن حمله طبس را طراحی کردند اما با حضور مردم این توطئه هم شکست خورد و دشمن این واقعیت را باور کرد که به شیوه های داخلی نمی‌تواند این مردم را به زانو در آورد به همین دلیل جنگ تحمیلی را به این مردم تحمیل و شهرهای ما را یکی پس از دیگری اشغال کردند.

وی تصریح کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شاهد حضور مردمی بودیم که با عزم و اراده از همه چیز خود مایه گذاشتند و امروز اگر از ۲۲ بهمن گفته می‌شود و اگر شما مردم غیور با همه محدودیت‌ها در جشن پیروزی انقلاب حضور دارید این جشن پیروزی بزرگداشت هشت سال ایستادگی، شهادت و ایثار مردم است.

اوحدی خاطرنشان کرد: امروز ریشه‌های درخت تنومند انقلاب در محور مقاومت ریشه دوانده و شاهد همبستگی و انسجام در محور مقاومت هستیم.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ دروازه‌های تحول در عرصه‌های علمی، صنعتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی باز شد گفت: با حرکت این درخت تنومند شاهد نرخ بالای رشد گرایش به اسلام در کشورهای مختلف بودیم و همین امر باعث شد استکبار بار دیگر دست به ماجراجویی بسیار خظرناکی بزند و داعش را تاسیس کند. ۲۶ کشور ائتلاف کردند ۸۰ درصد خاک سوریه را اشغال و تا ۶۰ کیلومتری بغداد آمدند و توطئه کردند تا هیچ اثری از ارزش های انقلاب باقی نماند و اگر یکبار دیگر حماسه مدافعین حرم، جوانان افغان، لشکر فاطمیون، زینبیون و... نبود امروز باید در شهرهای کشور با داعش می‌جنگیدیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: اگر در زمان جنگ خانه‌های مردم کشور در تهران، دزفول، اهواز و ... بمباران می‌شد اما امروز به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همین جوانان غیور کشور سپر پدافند هوافضا و نیروی هوایی و سپاه ۳۰۰۰ کیلومتر آن طرف مرزها حتی ریز پرنده‌ها را هم هدف قرار می‌دهد.

اوحدی افزود: اگر در زمان جنگ موشک باران می‌شدیم و باید برای خرید موشک التماس می‌کردیم اما امروز به برکت علم جوانان این مرز و بوم، موشک‌هایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر هر حرکت مذبوحانه استکبار و دشمن را ویران می‌کند. هفته پیش شاهد مانور بزرگ ارتش و سپاه بودیم و با شلیک ده‌ها موشک که در تاریخ انقلاب سابقه نداشت دنیا فهمید هیچ گزینه‌ای برای مقابل با ما در اختیار ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه‌های علمی شاهد یک تحول عظیم هستیم، گفت: با وجود تحریم‌ها و جنگ اقتصادی در موضوع واکسن کرونا سه مجموعه واکسن کرونا را در آستانه تولید دارند و تا مدتی دیگر به تولید انبوه میلیونی می‌رسانند.

نظرات بینندگان