arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹

سرشناس‌ ترین زن زندانی در عربستان آزاد شد

خانواده «لُجین الهَذلول»، معروف‌ترین زن مخالف سیاست‌های «محمد بن سلمان»‌ ولی‌عهد سعودی می‌گوید او امروز چهارشنبه آزاد شده است. به گفته لینا الهذلول، خواهرش بعد از تحمل ۱۰۰۱ روز زندان آزاد شده است. لجین از سال ۲۰۱۸ در بازداشت به سر می‌برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: خانواده «لُجین الهَذلول»، معروف‌ترین زن مخالف سیاست‌های «محمد بن سلمان»‌ ولی‌عهد سعودی می‌گوید او امروز چهارشنبه آزاد شده است.

«لینا الهذلول»، خواهر لجین چهارشنبه‌شب با انتشار تصویری از گفت‌وگوی تصویری با او در حساب توییتری خود نوشت که «لجین الهذلول در خانه است».

به گفته لینا الهذلول، خواهرش بعد از تحمل ۱۰۰۱ روز زندان آزاد شده است. لجین از سال ۲۰۱۸ در بازداشت به سر می‌برد.

الهذلول به همراه زنان دیگری از جمله «سمر بدوی»، «نسیمه الساده»، «نوف عبدالعزیز» و «میساء الزهرانی» در می ۲۰۱۸ و چند ماه پیش از صدور مجوز رانندگی برای زنان در عربستان سعودی دستگیر شد و به گفته خانواده‌اش، تحت شکنجه قرار گرفت.

دادگاه کیفری ویژه ریاض، پیشتر بدون ذکر نامی از لجین الهذلول، او را به تحریک به تغییر نظام سیاسی عربستان، تلاش برای کمک به طرح‌های خارجی در داخل کشور با استفاده از یک شبکه با هدف آسیب رساندن به نظم عمومی و همکاری با تعدادی از افراد و نهادهایی که به موجب قانون مبارزه با جرایم تروریسم و ​​تأمین مالی آن مجرمند، متهم کرده بود (جزئیات بیشتر).

با تغییر در کاخ سفید و روی کار آمدن دولت بایدن، ناظران معتقدند واشنگتن احتمالا برای فشار به ریاض و شخص محمد بن سلمان پرونده ترور فجیع «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی در کنسول‌گری عربستان در استانبول و پرونده زنان بازداشتی را فعال کند.

نظرات بینندگان