arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

سومین واکسن کرونای روسی مصونیت پنج ماهه ایجاد می‌کند

«الکساندر گینزبورگ» رئیس مرکز ویروس شناسی گمالیا روسیه اعلام کرد: «واکسن اسپوتنیک لایت» (واکسن سوم کرونا در روسیه) تا ۵ ماه مصونیت در بدن فرد دریافت کننده ایجاد می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: گینزبورگ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ گفت: اسپوتنیک لایت نوع ضعیف تر واکسن اسپوتنیک وی تا پنج ماه مصونیت ایجاد می کند و واکسن اسپوتنیک وی تا دو سال در بدن مصونیت در مقابل ویروس کرونا بوجود می آورد هر چند که زمان اثبات شده برای مصونیت زایی این واکسن ۹ ماه اعلام شده است. 

به گفته  رییس مرکز ویروس شناسی گمالیا روسیه، واکسن اسپوتنیک لایت امکان کاهش بار بر روی سیستم بهداشت کشور را فراهم می کند و شمار بیماران کرونایی با حال وخیم در کشورهایی که این واکسن را بکار می گیرند را کاهش می دهد.

آزمایش بالینی واکسن ضدکرونای «اسپوتنیک لایت» در اوایل ماه ژانویه جاری با مجوز رسمی وزارت بهداشت روسیه آغاز شد و مرکز ویروس شناسی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، این آزمایش ها را برعهده دارد.

کریل دمیتریف رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندر کار تامین مالی طرح تولید واکسن اسپوتنیک وی) پیشتر اعلام کرد که اسپوتنیک لایت نوع جدید واکسن اسپوتنیک وی بیشتر به کشورهای دیگر عرضه خواهد شد و در روسیه از اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون استفاده خواهد شد.

این واکسن جدید ضدکرونا در سه مرکز درمانی در مسکو و سن پترزبورگ (شامل بیمارستان سچنووا در مسکو و انستیتو درمانی اکو بزآپاسنست و انستیتو اسمورودینتسوا) آزمایش می شود.

در آزمایش های بالینی واکسن اسپوتنیک لایت ۱۵۰ فرد داوطلب شرکت دارند. 

واکسن اسپوتنیک لایت ۸۵ درصد کارایی دارد که کمتر از میزان اثرگذاری اسپوتنیک وی با اثرگذاری ۹۲ درصدی است

نظرات بینندگان