arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

یورش به کنگره آمریکا؛ برنده دو طلای المپیک ممکن است به ۳۰ سال زندان محکوم شود

کلت کلر که ۳۸ سال دارد، در المپیک پکن موفق به کسب مدال طلا در رشته شنا شد. کلت کلر در سال ۲۰۰۸ و در جریان المپیک پکن توانست مدال طلای شنای ۴۰۰ متر آزاد را کسب کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: کلت کلر، شناگر سرشناس آمریکایی که دو مدال طلای المپیک هم کسب کرده، در میان حامیان دونالد ترامپ حمله‌کننده به کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه شناسایی شده و اکنون با ۷ اتهام روبروست. او که با ۱۹۰ سانتیمتر قد در میان دیگر مهاجمان به راحتی قابل تفکیک بود، به هنگام این یورش خونین لباس تیم ملی المپیک آمریکا را هم بر تن داشت.

آقای کلر که در ابتدا با سه اتهام از سوی پلیس اف‌بی‌آی و پلیس کنگره روبرو بود، اکنون ۴ اتهام جدید را هم در کارنامه خود دارد اما تاکنون در این باره هیچ اظهارنظر عمومی نکرده است.

او ابتدا با سه اتهام ورود آگاهانه به منطقه غیرمجاز، بی‌نظمی و نافرمانی در داخل ساختمان کنگره و هل‌دادن و عقب راندن افسران پلیس روبرو شد اما اکنون با اتهام‌های جدیدی چون نافرمانی مدنی و اخلال در روند قضایی روبرو شده است و به گزارش رسانه‌های آمریکا ممکن است در مجموع به ۳۰ سال زندان محکوم شود.

کلت کلر که ۳۸ سال دارد، در المپیک پکن موفق به کسب مدال طلا در رشته شنا شد. کلت کلر در سال ۲۰۰۸ و در جریان المپیک پکن توانست مدال طلای شنای ۴۰۰ متر آزاد را کسب کند

تصاویر مربوط به او هنگامی مورد توجه پلیس و کارآگاهان قرار گرفت که در اسکن‌های تصاویر زنده تلویزیونی او در صحن روتاندا کنگره در کنار حامیان دونالد ترامپ دیده می‌شود. در آن تصاویر مهاجمان در حال درگیری با پلیس و عقب راندن ماموران بودند اما نشانی از این که او هم در جریان این درگیری‌ها مشارکت مستقیم داشته وجود ندارد.

بنابر گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، دادستان‌ها خواستار محاکمه کلت کلر در دادگاهی متشکل از هیات منصفه شده‌اند. اتهام‌های او در حوزه جرایم فدرال است و ممکن است برایش تا سقف ۳۰ سال زندان به دنبال داشته باشد.

نظرات بینندگان