arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

عضو پایداری: حضور احمدی نژاد در مجمع برای خنثی کردن حرف الهام بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو جبهه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احمدی نژاد باید حتی در شرایطی که نظراتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام رای نمی آورد در جلسات این مجمع شرکت کند، گفت : بعید نیست که احمدی نژاد به خاطر خنثی کردن صحبت‌های الهام در جلسه مجمع شرکت کرده باشد.

به گزارش مهر، محمدجواد ابطحی در خصوص ارزیابی‌اش از حضور احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از غیبت چند ساله اظهار داشت: از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدیم و من معتقدم اختلاف احمدی نژاد و هاشمی فکری و ایدئولوژیک است .

وی گفت: شرکت احمدی نژاد در جلسه مجمع نشان دهنده علاقمندی او به این جلسات است و او در این مدت متوجه شده است که ترک کردن جلسات دردی را دوا نمی‌کند.

ابطحی با بیان اینکه احمدی نژاد عاقلانه‌ترین کار را در شرکت در جلسات مجمع انجام داده است گفت: بهتر است احمدی نژاد از فرصت حضور در جلسات مجمع استفاده کند.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: احمدی نژاد باید حتی اگر به نظراتش در مجمع رای نمی دهند، در این جلسات شرکت کند.

وی گفت: اگر نظرات احمدی نژاد در مجمع رای نیاورد علتش این است که اکثریت اعضای مجمع با او نیستند اما این دلیل نمی‌شود که احمدی‌نژاد از این فرصت استفاده نکند. او می‌تواند با حضور در جلسات نظراتش را بدهد. چطور آقای احمدی نژاد حضور در جلسات مجتمع سازمان ملل را از قلم نمی ‌اندازد و هر سال شرکت می‌کند، پس بهتر است حداقل ماهی یک بار در جلسات مجمع شرکت کند و شایعات را خنثی کند.

عضو جبهه پایداری ادامه داد : همین مسئله 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد باعث شایعاتی شد. ترک جلسات مجتمع هم شایعاتی به دنبال داشت. چرا باید بهانه به دست دشمنان خارجی و داخلی بدهیم.

وی در باره اظهارات الهام و حضور احمدی نژاد در جلسات مجمع نیز گفت: نمی دانم این اقدام رئیس جمهور تحت تاثیر آن اظهارات است یا خیر اما می دانم احمدی نژاد تحت تاثیر جریانات قرار نمی گیرد و رفتارهای او قابل پیش بینی نیست. شاید بعید نباشد که به خاطر خنثی کردن صحبت‌های آقای الهام در جلسه مجمع شرکت کرده باشد.

ابطحی خاطرنشان کرد: حضور احمدی نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت به هر دلیل و انگیزه‌ای که بوده مبارک است.

چندی پیش غلامحسین الهام مشاور رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از سایت های خبری درباره حضور چهره‌های مورد انتقاد جبهه پایداری در حکم جدید رهبر انقلاب برای اعضای مجمع تشخیص گفته بود: به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند. در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آنها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود.
 
الهام در ادامه افزوده بود: تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتارها تغییر می‌کنند.
نظرات بینندگان