arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

چگونه از باتری تلفن هوشمند خود مراقبت کنیم؟

مشکل زود تمام شدن باتری یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد تجربه می‌کنند. این مشکل می‌تواند به قدیمی بودن گوشی مرتبط باشد، اما می‌تواند با برخی راهکار‌های ساده بهبود پیدا کرده و حل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مشکل زود تمام شدن باتری یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از افراد تجربه می‌کنند. این مشکل می‌تواند به قدیمی بودن گوشی مرتبط باشد، اما می‌تواند با برخی راهکار‌های ساده بهبود پیدا کرده و حل شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برای بهبود وضعیت باتری و کاه وابستگی به شارژر می‌توانید این راهکار‌های ساده را امتحان کنید:

روشنایی
روشنایی صفحه را کم کنید

اولین ترفند برای صرفه جویی در دوام باتری کاهش روشنایی نمایشگر تلفن هوشمند شما است. در حقیقت، داشتن روشنایی بیش از حد برای چشم‌ها و همچنین باتری گوشی مضر است. تنظیم روشنایی روی "خودکار" می‌تواند ایده خوبی باشد، بنابراین صفحه نمایش با نور محیط سازگار است.

حالت تاریک

به حالت تاریک بروید

جابجایی به حالت تاریک، در سیستم عامل و یک برنامه کاربردی، چندین مزیت دارد. اول، به چشم شما کمی استراحت می‌دهد، زیرا صفحه نمایش نور آبی کمتری را منتشر می‌کند. این امر مخصوصاً در شب درست قبل از خوابیدن که حالت تاریک خصوص توصیه می‌شود، صادق است. حالت تاریک می‌تواند با صرفه جویی در دوام باتری، به عملکرد دستگاه شما برای مدت طولانی تری کمک کند.

اتصالات
اتصالات را قطع کنید

اگر چیزی وجود داشته باشد که واقعاً برق را هدر می‌دهد، اتصال بلوتوثی یا وای فای است، بنابراین بهتر است به یاد داشته باشید که این نوع اتصال را خاموش کنید.

هوشمند

در صورت عدم نیاز GPS را خاموش کنید

استفاده از GPS می‌تواند باعث تخلیه برق شود؛ بنابراین بهتر است استفاده از موقعیت جغرافیایی را به چند برنامه خاص (آب و هوا، نقشه و غیره) محدود کنید. برای دسترسی به GPS فقط برای چند برنامه، نیز امکان تنظیم وجود دارد.

حالت
حالت صرفه جویی در مصرف برق را روشن کنید

این روز‌ها تقریباً همه تلفن‌های هوشمند دارای حالت صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. این نوع حالت در ا iOS و اندروید موجود است، در حالی که برخی جلوه‌های بصری را غیرفعال می‌کند، به طور خودکار فعالیت پس زمینه برنامه‌های خاص را نیز محدود می‌کند (و بقیه را به طور کامل مسدود می‌کند).

 

نظرات بینندگان