arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

واکنش منفی ریاست جمهوری لبنان به اظهارات حریری: او در پی نقض قانون اساسی است

دفتر رسانه‌ای «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، سخنان شامگاه یکشنبه سعد حریری را مملو از مغالطه و استدلال‌های اشتباه توصیف کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: سعد حریری از رهاورد تشکیل کابینه می‎خواهد عرف‌های جدیدی برخلاف قانون اساسی، اصول پذیرفته شده لبنانی و سند میثاق ملی وضع نماید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: دفتر رسانه‌ای «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، سخنان شامگاه یکشنبه سعد حریری را مملو از مغالطه و استدلال‌های اشتباه توصیف کرد.

به گزارش وبگاه العهد، سعد حریری نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه لبنان شامگاه یکشنبه در سالگرد ترور پدرش (رفیق حریری) سخنرانی کرد.

 

وی در این سخنان از برخی قوانین تصویب شده سیاسی به ویژه فراکسیون اکثریت پارلمانی، انتقاد کرد.

در واکنش به این سخنان دفتر رسانه‎ای ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: بار دیگر سعد حریری نخست وزیر مکلف، از سالگرد مراسم ترور پدرش برای سخنرانی استفاده کرد، سخنان وی اما و اگرهای فراوانی داشت و مملو از مغالطه و استدلال‌های اشتباه بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ریاست جمهوری لبنان در صدد پاسخگویی به این سخنان نیست و نمی‌خواهد برگزاری 14 جلسه (میان میشل عون و حریری) را در یک بیانیه خلاصه کند. اما تنها اشاره به این مساله کفایت می‌کند که سعد حریری از رهاورد تشکیل کابینه می‎خواهد عرف‌های جدیدی برخلاف قانون اساسی، اصول پذیرفته شده لبنانی و سند میثاق ملی وضع نماید.

نظرات بینندگان