arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

آمریکا و کره جنوبی نبرد با کره شمالی را شبیه ‌سازی می‌کنند

رسانه‌ها شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از برگزاری مجدد رزمایش آمریکا و کره جنوبی دو دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و شبیه‌سازی نبرد محتمل با کره شمالی خبر دادند. روزنامه «کره هرالد» نیز به نقل از منابع مطلع نوشت، این رزمایش 9 روزه که قرار است اواسط ماه مارس برگزار شود شبیه‌سازی عملیات رزمی علیه کره شمالی است و این نخستین رزمایش آمریکا با کره جنوبی از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رسانه‌ها شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از برگزاری مجدد رزمایش آمریکا و کره جنوبی دو دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و شبیه‌سازی نبرد محتمل با کره شمالی خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» به نقل از رسانه‌های کره جنوبی نوشت که آمریکا و کره جنوبی در حالی قصد از سرگیری برگزاری رزمایش باهم را دارند که این تمرین‌های نظامی به دلیل مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با کره شمالی و بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمده بود.

روزنامه «کره هرالد» نیز به نقل از منابع مطلع نوشت، این رزمایش 9 روزه که قرار است اواسط ماه مارس برگزار شود شبیه‌سازی عملیات رزمی علیه کره شمالی است و این نخستین رزمایش آمریکا با کره جنوبی از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاست.

اینک این دو کشور در حال رایزنی در زمینه شمار نیروها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این رزمایش هستند. کره شمالی بارها اعتراض خود را به برگزاری چنین رزمایش‌هایی با اشاره با ماهیت تهاجمی آن‌ها ابراز داشته، اما آمریکا و کره جنوبی مدعی تدافعی بودن این رزمایش‌ها هستند.

آمریکا طی دهه‌های اخیر ضمن استقرار نیروهای نظامی خود در کره جنوبی و مناطق همجوار کره شمالی، همواره علیه برنامه اتمی این کشور موضع‌گیری کرده و خواستار برچیدن این برنامه شده است اما پیونگ‌یانگ این برنامه را ضامن امنیت و بقای خود می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه روز جمعه از تداوم تمرکز این کشور بر موضوع هسته‌ای و موشکی کره شمالی خبر داد. «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی گفت: «سلاح هسته‌ای و برنامه‌های موشکی بالستیک کره شمالی یک اولویت فوری برای ایالات متحده است و واشنگتن همچنان به خلع سلاح هسته‌ای این کشور متعهد است.»

 

نظرات بینندگان