arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

کشف ۷۱ دستگاه ماینر در ساختمان‌های متروکه اطراف تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۷۱ دستگاه ماینر کشف شده که چون باید دور از چشم مردم فعالیت کنند آنها را در ساختمان‌های متروکه اطراف تهران پیدا کردیم و در این خصوص ۶ نفر را دستگیر کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۷۱ دستگاه ماینر کشف شده که چون باید دور از چشم مردم فعالیت کنند آنها را در ساختمان‌های متروکه اطراف تهران پیدا کردیم و در این خصوص ۶ نفر را دستگیر کردیم.

 سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا در نشست خبری با موضوع نتایج طرح استانی در دو روز گذشته برای مبارزه با جرائم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز، بیان کرد: موضوع قاچاق کالا به صورت جدی و به شکل کلان در حال پیگیر است و در کنار پلیس دیگر مراکز مرتبت هم پیگیر این شکل مسائل هستند و این همکاری باعث می‌شود تا کشفیات بیشتری اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: یکی از کشفیات ما، کشف قاچاق کالای استانی است که هر ما اتفاق می‌افتد و تا الان ۸۰۰ انبار شناسایی شدند و برای آنها دوربین مدار بسته نصب شده و یا مدارک صاحبان آن اماکن ثبت شده و در کل نظارت کلی بر کالاها انجام می‌شود تا ۸ هزار انبار در تهران و شهرری را شناسایی کنیم چون هر کالایی که وارد می‌شود باید اطلاعات کامل و کافی آن را شناسایی کنیم.

سرهنگ ولیپور افزود: طرحی که در ۴۸ ساعت گذشته انجام شد شامل سه میلیون قلم کالای قاچاق کشف شده شامل لوازم خانگی، پارچه، ماسک، سیگار، تنباکو، شبکه‌های ماینر، گوشی همراه، لوازم یدکی و تجهیزات پزشکی و ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق است و در این رابطه ۵۶ نفر متهم دستگیر و روانه دادسرا شدند.

وی گفت: همچنین خودرو آنها توقیف شده که ارزش اموال ذکر شده بالای ۵۲ میلیارد تومان بوده است.

سرهنگ ولیپور ادامه داد: بحث کالای قاچاق چون کلان است، به صورت ماهیانه آن را بررسی می‌کنیم و از سال گذشته تا الان بالای ده درصد پیشرفت در شناسایی و کشف‌ها داشتیم که در این میان بیشتربن تعامل ما با دستگاه قضا است، حتی در بحث احتکارهای چند وقت پیش هم که توقیفاتی داشتیم این همکاری اتفاق افتاد که بعد از آن دستور داده شد تا کالاهای توقیف شده با قیمت مصرف کننده در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

سرهنگ ولی‌پور با اشاره به کشفیات دستگاه ماینر و بیت کوین افزود: یکی از کشفیات ما در رابطه با کشف ماینرها بوده که در ۴۸ ساعت گذشته ۷۱ ماینر کشف شده که چون باید دور از چشم مردم فعالیت کنند آنها را در ساختمان‌های متروکه اطراف تهران پیدا کردیم و در این خصوص ۶ نفر را دستگیر کردیم.

 ایلنا

نظرات بینندگان