arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

معرفي"سگ‌گردان‌ها"به مراجع قضايي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دادستان عمومي و انقلاب اسلامي قم با اشاره به حمايت مراجع قضايي از آمران به معروف و ناهيان از منكر گفت: ميزان وقوع جرايم در قم به دليل گسترش تذكر لساني كاهش يافته است.

به گزارش ایسنا، مصطفي برزگر گنجي در جمع آمران به معروف و ناهيان از منكر گروه جهادي فرهنگي بشير به نقش برجسته و بي‌بديل روحانيت در اصلاح امور جامعه و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي اشاره كرد و اظهار داشت: روحانيت با داشتن دو سلاح علم و تقوا مي‌تواند دنيا را متحول كند و يك شخصيت روحاني با عملكرد و رفتار عملي مناسب مي‌تواند قشرهاي مختلف جامعه را در مسير رضاي خداوند هدايت كند.

وي امر به معروف و نهي از منكر را لازمه كار روحانيون دانست و تاكيد كرد: تذكر لساني وقتي در لباس روحانيت جلوه گري كند اثرات آن بيشتر خواهد بود، چراكه قدرت نفوذ كلام يك شخصيت روحاني با داشتن علم و تقوا به مراتب بيشتر از افراد عادي است.

دادستان عمومي و انقلاب قم خطاب به آمران به معروف گروه جهادي بشير كه همه آنها از روحانيون و طلاب حوزه‌هاي علميه قم هستند افزود: افرادي كه با ظاهري نامناسب و به شيوه غربي‌ها در سطح شهر تردد مي‌كنند از عواقب اين كار خود بي‌اطلاع هستند و اين طور نيست كه اين افراد خداي نكرده از دين برگشته باشند بلكه محيط‌هاي نامناسب و ابزارها و رسانه‌هاي غربي مدل‌هاي نامناسبي را ارائه كرده و اين افراد نيز تاثير پذيرفته‌اند.

برزگر گنجي اين افراد را نيازمند هدايت بيشتر دانست و تاكيد كرد: ناآگاهي برخي افراد از وضعيت پوشش يا رفتار نامناسب وظيفه روحانيون را سنگين‌تر كرده و روحانيون بايد با صبر و حوصله اين افراد را از گمراهي نجات دهند.

وي ادامه داد: خوشبختانه با همكاري و همدلي آمران به معروف و ناهيان از منكر در استان قم ميزان وقوع جرايم در اين استان كاهش يافته و دادستاني با پيگيري گزارش‌هاي آمران به معروف و ناهيان از منكر توانسته با برخورد به‌هنگام با منكرات ميزان جرايم را كاهش دهد.

دادستان قم با تاكيد بر حمايت قوه قضاييه از آمران به معروف و ناهيان از منكر اظهاركرد: مراجع قضايي در برخورد با منكرات به هيچ وجه كوتاهي نمي‌كند و آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي است.

برزگرگنجي سگ گرداني را يكي از مصاديق جريحه دار كردن عفت عمومي برشمرد و تصريح كرد: به تمامي عوامل انتظامي ابلاغ شده كه با سگ‌گرداني برخورد كنند و در صورت مشاهده، عاملان سگ گرداني را به مراجع قضايي معرفي كنند.

دادستان قم تصريح كرد: دادستاني با آموزشگاه‌هاي غيرمجاز موسيقي و فروشگاه‌هايي كه بدون داشتن مجوز اقدام به فروش ابزار و آلات موسيقي مي‌كنند برخورد مي‌كند.

حجت‌الاسلام مجيد بيك‌زاده مسئول گروه جهادي فرهنگي بشير نيز در اين مراسم از همكاري‌ها و حمايت‌هاي ويژه دادستان قم تقدير كرد و گفت: آمران به معروف با حمايت‌هاي قضايي و انتظامي مي‌توانند دو فريضه امر به معروف و نهي از منكر را به خوبي در جامعه گسترش دهند.
نظرات بینندگان