arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

برادر احمدشاه مسعود برای سفر به‌ پاکستان دعوت شد

دولت پاکستان با هدف تقویت رایزنی‌ها با رهبران سیاسی افغانستان و کمک به پیشبرد روند صلح، از «احمد ولی مسعود» برادر احمدشاه مسعود و رئیس بنیاد مسعود برای سفر به اسلام‌آباد و دیدار با مقامات پاکستانی دعوت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دولت پاکستان با هدف تقویت رایزنی‌ها با رهبران سیاسی افغانستان و کمک به پیشبرد روند صلح، از «احمد ولی مسعود» برادر احمدشاه مسعود و رئیس بنیاد مسعود برای سفر به اسلام‌آباد و دیدار با مقامات پاکستانی دعوت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت امور خارجه پاکستان، احمدولی مسعود سفیر سابق افغانستان در انگلیس و از بنیانگذاران حزب نهضت ملی قرار است امروز (۲۹ بهمن) بنا بر دعوت رسمی وزارت امور خارجه پاکستان به این‌ کشور سفر کند.

وی قرار است ضمن دیدار با مقامات پاکستانی از جمله وزیر امور خارجه، رئیس مجلس ملی و برخی از اندیشمندان سیاسی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد نیز سخنرانی کند.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: دیدار احمد ولی مسعود بخشی از سیاست‌های اسلام‌آباد برای گسترش تماس‌ها با رهبری سیاسی افغانستان و تعمیق روابط بین مردم دو کشور است. این سفر همچنین فرصت مهمی را برای تبادل نظر در مورد روند صلح افغانستان فراهم می کند.

در بیانیه‌ای در این خصوص آمده است: پاکستان همچنان متعهد به تقویت روابط دو جانبه با افغانستان است و از یک راه حل سیاسی گسترده، فراگیر با حضور همه سهام‌داران افغانستان از طریق یک روند صلح به رهبری و خواست مردم و دولت این کشور پشتیبانی می کند.

پیش‌تر "کریم خلیلی" رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز به دعوت دولت پاکستان، به همراه هیاتی از ۱۱ الی ۱۳ ژانویه (۲۲ دیماه امسال) سفر رسمی به اسلام‌آباد داشت و طی آن با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، ریاست مجلس ملی و سایر مقامات پاکستانی دیدار کرد.

نظرات بینندگان