arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

عارف: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی شرایط هستم

محمدرضا عارف در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، در پاسخ به سوالی گفت: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا در حال بررسی شرایط هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عارف: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی شرایط هستمفارس: محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، در پاسخ به سوالی گفت: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا در حال بررسی شرایط هستم.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان لزوم وحدت بین تشکل های اسلامی در دانشگاه ها بیش از پیش حائز اهمیت است بدلیل اینکه آینده سازان ایران شما جوانان هستید و از رسالت های جنبش های دانشجویی تربیت نیرو برای انقلاب است.

رییس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: جایگاه جوانان در گام دوم انقلاب و توسعه علم و پژوهش موضوع مهمی است و یکی از دغدغه‌های کشور در دو دهه اخیر همین موضوع بوده است.

عارف با اشاره به فعالیت جنبش دانشجویی در بحران‌های ملی چهار دهه گذشته، تصریح کرد: دانشجویان در همه عرصه‌ها حضور داشتند و مردم هم هموراه به این قشر تکیه و باور کردند.

وی اضافه کرد: دانشجویان کسانی هستند که به دنبال اسم و رسم نبودند و علیرغم نقاط ضعف جنبش‌های دانشجویی در دهه‌های گذشته فعالیت‌های بسیار قوی ای داشتند.

عارف با بیان اینکه جنبش دانشجویی به نگاه و سازوکار جدیدی برای ادامه کار نیاز دارد، گفت: شاید روندی که در دهه های اول و دوم انقلاب داشتیم برای دهه پنجم قابل اجرا نباشد.

رییس بنیاد امید ایرانیان کاهش همدلی و صمیمیت بین تشکل‌های اسلامی را از اشکالات امروز فضای جنبش‌های دانشجویی دانست‌ و تصریح کرد: عدم تحمل رقیب و تلاش برای حذف آن‌ها از دیگر آسیب‌هایی است که در سه دهه اخیر در تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی شاهد آن بوده‌ایم. تحمل و سعه صدر مسئله ایست که باید به ویژه در میان استادان دانشگاه افزایش پیدا کند.

عارف از درگیر شدن جنبش دانشجویی با مسائل حاشیه‌ای بی‌بهره را جزو آسیب های دیگر این جنبش دانست و گفت: تاثیرپذیری دانشجویان از مسائل خارج از دانشگاه هم از آسیب های دیگر است. دانشگاه باید به خارج از محیط خودش خط بدهد؛ اما این روزها شاهدیم که جنبش‌ها، نمایندگی یک حزب یا گروه را در دانشگاه بر عهده دارند. اگر یک گروه در دانشگاه حامی یک حزب باشد بلامانع است اما جنبش‌ها با سازوکاری که دارند نباید نمایندگی احزاب را برعهده بگیرند.

وی یاداور شد: اختلاف نظر چیز بدی نیست، این مسئله می‌تواند باعث حرکت نیز بشود ولی آنجایی بد است که باعث دشمنی شود. حفظ حرمت دانشگاه و دانشجو مسئله مهمی است. این مبحث از اصول پیشرفت کشور است.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: دشمن چشم طمع به تجزیه کشور دوخته است، آن‌ها دیگر امیدی به سقوط انقلاب ندارند؛ اما رها نمی‌کنند و به دنبال فروپاشی و تجزیه هستند، باید به این موضوعات پرداخته و با آگاهی از آن‌ها جلوگیری شود.

نظرات بینندگان