arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹

آب و برق نقاط آسیب دیده از زلزله درشهرستان سمیرم وصل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آب و برق مناطق آسیب دیده از زلزله‌زده در محدوده شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان وصل و راه‌های مسدود شده این خطه بازگشایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آب و برق مناطق آسیب دیده از زلزله‌زده در محدوده شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان وصل و راه‌های مسدود شده این خطه بازگشایی شد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛۲۹ بهمن امسال، شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که این حادثه به بخش‌هایی از شهرستان سمیرم نیز آسیب زد.

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی این حادثه کدورت آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای سمیرم افزایش پیدا کرد که این مشکل اکنون رفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین برق چندین روستا به‌دلیل رانش زمین و بارش سنگین برف قطع شده بود که با همکاری شرکت توزیع برق استان و با استفاده از دیزل ژنراتور وصل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امروز به‌صورت ویژه برق چاه‌هایی که بخشی از این آب را تامین می‌کنند رفع خواهد شد اظهار داشت: آب آشامیدنی بخشی از شهر سمیرم نیز روز گذشته به‌دلیل اختلال در شبکه برق چاه‌ها قطع شده بود که در تلاشیم امروز مخازن آبگیری و مشکل برطرف شود.

وی اضافه کرد: بخشی از راه‌های منطقه پادنا و پادنای علیا به‌دلیل رانش کوه قطع بود که با تلاش کارکنان اداره راهداری بازگشایی شد.

شیشه فروش گفت: همچنین تمامی مسیرهایی که به‌دلیل بارش برف ۲ روز گذشته مسدود شده بود، باز شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌دنبال وقوع زلزله که مرکز اصلی آن در منطقه سی سخت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمدبودحدود ۵۰ روستا و سه شهر از شهرستان سمیرم تحت تاثیر قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: اقدامات اولیه امدادی روز اول پس از وقوع زلزله انجام شد و در این حادثه کشته نداشت اما پنج نفر مصدوم شدند که مداوا شدند.

شیشه فروش ادامه داد: ساکنان شماری از منازل مسکونی روستاها که به‌دلیل زلزله و بارش برف، غیر مقاوم شده بود، در مکان اضطراری اسکان یافتند تا در فرصت مناسب بازسازی منازل انجام شود.

به گفته وی، سهم خسارات زلزله استان اصفهان هم در جلسه شب گذشته که در سی سخت برگزار شد، مشخص شد و در هیات دولت واحدهای مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای واحدهای مسکونی خسارت دیده تصمیم گیری خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: تیم بازرسی و ارزیابی بنیاد مسکن امروز هم در مناطق روستایی وضعیت همه ساختمان‌ها را بررسی فنی خواهد کرد و به واحدهای غیر ایمن اخطار خواهند داد که در محل مناسبی اسکان اضطراری پیدا کنند.

شهرستان سمیرم در جوار دامنه های دنا و زاگرس میانی، با ۹۰ هزار نفر جمعیت، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.


ایرنا

نظرات بینندگان