arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

ارائه طرح افزايش مرخصي زايمان زنان شاغل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رئيس جمهور از ارائه طرحي براي افزايش مرخصي زايمان زنان شاغل به دولت خبر داد.

مريم مجتهد زاده امروز در نشست منتخبان و مشاوران امور بانوان دستگاهها و فرمانداريهاي هرمزگان در بندرعباس گفت:‌ بر اساس طرحي که به هيئت دولت ارسال شده است زنان شاغل پس از استفاده از مرخصي 6 ماهه دوره زايمان مي توانند تا سه سال از مرخصي بدون حقوق با بيمه استفاده کنند.


رئيس مرکز امور بانوان نهاد رياست جمهوري همچنين افزود : بر اساس اين طرح همچنين زنان شاغل مي توانند تا سه سال بعد از آن نيز به صورت دورکاري در منزل حضور داشته باشند.


وي در خصوص تعطيلي روز پنج شنبه براي بانوان شاغل نيز گفت: اين درخواست در هيئت دولت به تصويب رسيده است و بر اساس آن بانواني که فرزند زير 6 سال يا دانش آموز دوره ابتدايي دارند روز پنج شنبه براي آنان دورکاري محاسبه مي شود.


مشاور رئيس جمهور و رئيس مرکز امور بانوان نهاد رياست جمهوري همچنين از تصويب حق عائله مندي براي بانوان شاغلي که سرپرست خانوار هستند خبر داد و گفت : بانوان شاغل همچنين در صورت تمايل مي توانند به صورت نيمه وقت در دستگاههاي دولتي مشغول به کار باشند.


مجتهد زاده خاطرنشان كرد: بازنگري در قوانين جزائي و مدني در حوزه زنان ، ايجاد مرکز جامع کارآفريني و توانمند سازي زنان در شوراي عالي اشتغال و ايجاد پست سازماني مشاوره بانوان در دستگاههاي اجرايي را از ديگر برنامه هايي عنوان کرد که امسال در مرکز امور بانوان و خانواده نهاد رياست جمهوري پيگيري مي شود.
نظرات بینندگان