arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹

فرمانده سنتکام: همکاری آمریکا با عمان به ثبات در منطقه کمک می‌کند

فرمانده سنتکام در دیدار با مقامات ارشد عمان در مسقط پایتخت این کشور بر تقویت راه‌های همکاری امنیتی بین ایالات متحده و عمان تاکید کرد. مک کنزی در این باره گفت: «گفت‌وگوهای ما در "مسقط" قدرت مشارکت ایالات متحده و عمان را در ارتقا ثبات و امنیت منطقه نشان داد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: فرمانده سنتکام در دیدار با مقامات ارشد عمان در مسقط پایتخت این کشور بر تقویت راه‌های همکاری امنیتی بین ایالات متحده و عمان تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «سنتکام» ژنرال «فرانک مک‌کنزی»  یکشنبه با وزیر ژنرال «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر دربار سلطان نشین عمان و چند مقام ارشد این کشور از جمله «بحری عبدالله بن خمیس الرئیسی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان دیدار کرد.

مک‌کنزی و مقامات ارشد نظامی عمان در مورد راه‌های تقویت همکاری امنیتی بین ایالات متحده و عمان گفت‌وگو کردند. مک کنزی در این باره گفت: «گفت‌وگوهای ما در "مسقط" قدرت مشارکت ایالات متحده و عمان را در ارتقا ثبات و امنیت منطقه نشان داد.»

مک‌کنزی در این بازدید همچنین با «لسلی تسو» سفیر ایالات متحده در عمان و دیگر اعضای کارکنان سفارت آمریکا در این کشور دیدار کرد.

آمریکا و دولت عمان سال 2019 توافق کردند تا ناوهای هواپیمابر آمریکا امکان دسترسی به بنادر این کشور را داشته باشند. اینک بندر «الدقم» دومین پایگاه ناوگان پنچم دریایی ایلات متحده در منطقه محسوب می شود. باتوجه به دور بودن این پایگاه دریایی از خلیج فارس و اینکه نیاز به عبور از تنگه هرمز محل استقرار نیروهای ایرانی نیست، پایگاه دریایی الدقم در عمان خطرات کمتری را برای قوای آمریکایی در بردارد. انگلیس نیز تاسیسات دریایی قابل توجهی در عمان دارد.

نظرات بینندگان