arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

شرایط در آبیک برای مقابله با کرونا انگلیسی تحت کنترل است

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت: شرایط در آبیک برای مقابله با کرونا انگلیسی یا جهش یافته تحت کنترل این ستاد و تیم بهداشت و درمان استان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت: شرایط در آبیک برای مقابله با کرونا انگلیسی یا جهش یافته تحت کنترل این ستاد و تیم بهداشت و درمان استان است.

منوچهر حبیبی  با اشاره به ابتلای یک شهروند آبیکی و فوت وی بر اثر ابتلا به کرونا انگلیسی در هفته گذشته،گفت: روستای حسین آباد آبیک به عنوان زادگاه و محل رفت و آمد این فرد کماکان در قرنطینه کامل قرار دارد.

وی ادامه داد: تا پایان هفته جاری از همه اهالی این روستا تست مجدد کرونا گرفته می شود و در خصوص ادامه قرنطینه این روستا تصمیم گیری خواهد شد.

این مسوول گفت: قدرت سرایت و انتقال کرونا انگلیسی بسیار بالا و مشابه سرعت باد و نور است بنابراین باید مراقبت های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشدید شود.

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین اظهار داشت: کرونا شهر و روستا و بزرگ و کوچک نمی شناسند و در قضیه شیوع کرونا انگلیسی شاهد بودیم که ابتلای یک فرد از روستایی کوچک، کل استان و کشور را دچار نگرانی و اضطراب کرد.

حبیبی با بیان اینکه مهار کرونا به رفتار ما وابسته است،افزود: تا زمانی که به شکل شایسته از این ویروس میزبانی و پذیرایی می کنیم، ماسک نمی زنیم، عروسی می گیریم و در اجتماعات شرکت می کنیم و نکات بهداشتی را رعایت نمی کنیم، این ویروس و بیماری میهمان ما باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ۲ هفته طلایی را در کنترل کرونا و جلوگیری از موج جدید آن در پیش داریم،افزود: اگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضعیف باشد بدون شک وارد موج جدیدی از شیوع این بیماری می شویم که می تواند سهمگین تر و خطرناک تر از موج های قبلی باشد.

این مسوول در ادامه با اشاره به وضعیت فوق العاده کرونایی در استان قزوین به دنبال مشاهده ویروس کرونا انگلیسی در آبیک، گفت: بازار از ساعت ۸:۳۰ تعطیل است و سایر اصناف به جز صنوف و مشاغل ضروری نیز باید از ساعت ۹ شب تعطیل شوند.

وی افزود: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم و هرگونه گردهمایی تا اطلاع بعدی در استان ممنوع است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

حبیبی اظهار داشت: ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح کماکان ادامه دارد و خودروهای متخلف توسط پلیس و دوربین های نظارتی جریمه خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین از شهروندان خواست تا برای تداوم روند کاهش شیوع و جلوگیری از موج جدید این بیماری از میهمانی رفتن و میهمانی دادن و حضور غیرضروری در خارج از منزل خودداری کرده و در زمان حضور در مکان های عمومی و فضاهای سربسته حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله ۲ متری بین افراد دیگر را مراعات کنند.

کرونا از ابتدای شیوع خود تاکنون جان بیش از ۱۳۰۰ شهروند قزوینی را گرفته است.

ایرنا

نظرات بینندگان