arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
در سالروز میلاد امام جواد(ع)؛

سایت‌های 5G همراه اول در مشهد افتتاح می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت‌های 5G همراه اول در مشهد افتتاح می‌شود

عصر امروز طی مراسمی در مشهد مقدس دو سایت 5G همراه اول افتتاح می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از شرکت ارتباطات سیار ایران، امروز دوشنبه 4 اسفندماه، همزمان با میلاد باسعادت امام محمد تقی(ع) آیین رونمایی از اولین سایت 5G با مصارف عمومی و تجاری در جوار حرم رضوی و با حضور مسؤولان و مدیران محلی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همراه اول و مخابرات ایران برگزار می‌شود.

در این مراسم که استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق و جمعی از مدیران همراه اول و مخابرات ایران حضور دارند از دو سایت 5G همراه اول واقع در «شهرداری منطقه ثامن» مشرف به حرم رضوی و «کارخانه نوآوری» مشهد رونمایی شده و این مناطق تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت 5G همراه اول قرار می‌گیرند.

مشترکان همراه اول که دارای گوشی 5G هستند می‌توانند در نقاط تحت پوشش از جدیدترین و سریع‌ترین اینترنت جهان استفاده کنند؛ همچنین برای سایر مشترکان که گوشی 5G ندارند از طریق مودم و سرویس وای‌فای امکان استفاده از این فناوری وجود دارد.

همراه اول بحث فناوری 5G در ایران را از سال 1395 آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده و راه‌اندازی تجاری و عمومی سایت‌های 5G ، بدلیل توجه ویژه به تمرکززدایی و عدالت ارتباطی از مشهد مقدس شروع شده است.

بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه کشور در روزهای آینده نقاط بیشتری در کشور را تحت پوشش فناوری نسل پنجم تلفن همراه قرار می‌دهد.

نظرات بینندگان