arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

بورل: اتحادیه اروپا امروز بازگشت آمریکا به برجام را بررسی می کند

الجزیره به نقل از بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش داد در جلسه امروز این اتحادیه، درباره احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران هم گفتگو خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه نشستی را برای بررسی موضوع بازگشت آمریکا به برجام و روابط این اتحادیه با روسیه برگزار می کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، امروز دوشنبه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل جلسه می دهند تا درباره تحریم های احتمالی این اتحادیه علیه روسیه بواسطه موضوع «الکسی ناوالنی» تصمیم گیری کنند.

بر اساس این گزارش، وزیران امور خارجه ۲۷ عضو اتحادیه اروپا نحوه واکنش به وضعیت الکسی ناوالنی را بررسی خواهند کرد، به گفته وزیر خارجه اتریش، وزیران امور خارجه از بخش سیاست خارجی اتحادیه خواهند خواست تا پیش‌نویسی از افراد و موسساتی را که هدف تحریم‌هایی از قبیل ممنوعیت ورود به کشورهای عضو و مسدود کردن دارایی‌ها قرار خواهند گرفت تهیه کند.

شنبه این هفته (۲ اسفند) یکی از دادگاه‌های مسکو، ناوالنی را به جرم افترا به یکی از کهنه سربازان جنگ جهانی دوم، ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه کرد. خانواده این پیرمرد ۹۵ ساله گفته‌اند که شاکی پس از خواندن نظرات ناوالنی در اینترنت دچار لطمه روحی و جسمی شدیدی شده است. این مخالف دولت روسیه به جرم خود اعتراف نکرد و در حال حاضر مشغول گذراندن سه سال و نیم حبس به جرم کلاهبرداری است.

برخی از کشورهای اروپایی مانند لهستان، رومانی و کشورهای حوزه بالتیک بارها از بروکسل خواسته‌اند تا مسکو را به خاطر موضوع ناوالنی تحریم کرده و پروژه نورد استریم ۲ که گاز روسیه به آلمان را منتقل خواهد کرد، هدف قرار دهد. پس از بهره‌برداری از این خط لوله، تعدادی از این کشورها و اوکراین از درآمد هنگفت ترانزیت گاز محروم خواهند شد.

شرکت‌های دو کشور آلمان و اتریش در این پروژه مشارکت دارند و برلین و وین تاکنون با تحریم پروژه نورد استریم ۲ مخالفت کرده‌اند.

در همین رابطه الجزیره نیز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش داد در جلسه امروز این اتحادیه، درباره احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ایران هم گفتگو خواهد شد.

نظرات بینندگان