arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹

در سراوان چه خبر است؟

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ماجرای اتفاقات امروز سراوان را تشریح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ماجرای اتفاقات امروز سراوان را تشریح کرد.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در زمینه تجمع گذر مرزی شمسر سراوان اظهار کرد: با هدف توجه به معیشت مرزنشینان گذر مرزی در منطقه شمسر سراوان ایجاد شده است، سوخت برانی که مبادرت به انتقال غیرقانونی سوخت می کنند در آنسوی مرز تجمع کردند.

محمدهادی مرعشی افزود: آنان قصد داشتند از محل گذر رسمی وارد شوند، بیش از دو ساعت مذاکره انجام شده تا در چهارچوب قواعد از این گذر عبور کنند، ظاهرا تجمع آنها منجر به تیراندازی از سوی ماموران پاکستانی می شود و هجوم شدت پیدا می کند که جمعیت با شکست درب های گذر مرزی وارد می شوند، در بین آنان چهار مجروح و یک کشته به چشم می خورد که در اثر تیراندازی آن سوی مرز بوده است.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بین جمعیت افرادی از فرصت استفاده کرده و به سمت پاسگاه شمسر ایران حمله می کنند و یک دستگاه موتور سیکلت از ماموران مرزبانی را آتش می زنند و به سمت خودروهای نظامی نیز سنگ پرتاب کرده و اقدام به ورود به پاسگاه می کنند.

وی ادامه داد: حریم پاسگاه محترم است و مرزبانی اجازه ندارد به کسی اجازه ورود بدهد در نهایت هجوم جمعیت، ماموران تیراندازی می کنند و تعدادی مجروح می شوند و  جمعیت متفرق می شود، مجروحان به بیمارستان منتقل می شوند و در مجموع موضوع در حال بررسی قرار دارد.

مرعشی گفت: در ادامه ماجرا فضای مجازی این موضوع را به دست گرفته و مردم را برای تجمع تحریک می کنند تا ساعت ۱۰ امروز موضوع کنترل شده بود اما امروز هم عده ای هجوم آوردند به سمت فرمانداری و شیشه ها را شکستند و متفرق شدند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای تامین معیشت مردم به سوخت بران اجازه دادیم که بدون مخدوش کردن پلاک با سرعت قانونی در چهارچوب مناسب کار را انجام دهند اما اگر قرار بر قانون گریزی باشد قطعا همان حداقل های ایجاد شده هم ممنوع خواهد شد.

این مسؤول افزود: در حال حاضر دو نفر کشته و ۶ نفر زخمی داریم، دشمن برای نا امنی مرزها برنامه دارد که باید مرزنشینان کمک کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

مرعشی گفت: گروهک‌های ضد انقلاب و معاند از قبل با ترسیم نقشه و ترغیب افراد سودجو دست به این اقدام خرابکارانه زده‌اند.

وی ضمن محکوم کردن حمله برخی افراد سودجو به فرمانداری شهرستان سراوان افزود: طرح رزاق یک طرح کارشناسی شده و قانونی است که فقط با مشارکت مردم تداوم پیدا خواهد کرد

نظرات بینندگان