arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

برپايي نمايشگاه کتابي با عنوان "‌فقط مورچه ها سايه ندارند "

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزی خبر نوشت: مجموعه‌ای از کتاب‌های رویکرد خلاق آموزشی رجیو امیلیا در قالب نمایشگاهی با عنوان فقط مورچه‌ها سایه ندارند و مبتنی بر شگفتی های یادگیری ، در کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مصاحبه با خبرنگار ما با بیان اینکه این کتابخانه که هر ماه بخشی از منابع خود را در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد ، افزود : در نمایشگاه اردیبهشت این کتابخانه ، با همکاری موسسه همنوا مجموعه‌ای از 25 عنوان کتاب تازه خریداری شده از انتشارات Reggio children با محوریت رویکرد خلاق آموزشی رجیو امیلیا به نمایش درآمد .

محسن حموله گفت : نمایشگاه کتاب‌های رجیو امیلیا تاپایان اردیبهشت از ساعت 8 تا 16 شنبه تا چهارشنبه در کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در تهران خیابان خالد اسلامبولی ساختمان مجتمع شهید شامران آماده بازدید علاقمندان است .

وی افزود : نمایش تعدادی پوستر و نمایش چند فیلم و کلیپ نیز برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با رویکرد رجیو امیلیا و مجموعه کتاب‌های آن ، برنامه های جنبی این نمایشگاه است .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت : همچنین در اقدامی خلاقانه در روزهای 10 و 26 اردیبهشت ، همزمان با برگزاری این نمایشگاه ، دو سمینار تخصصی نیز در سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار خواهد شد .

حساس‌سازی و آگاه‌سازی مخاطبان مرتبط شامل مربیان کودک و پژوهشگران و کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری و دیگر سازمان‌های دولتی و غیردولتی مرتبط درباره کتاب‌های این فعالیت ، ارتقای باور مربیان و مسوولان درخصوص توانایی‌ها و مسوولیت پذیری کودکان با دیدن مستندات در کتاب‌های رجیو و اجرای طرح به عنوان الگویی برای دیگر کتاب‌خانه‌های کشور از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

رجیو امیلیا (Reggio Emilia) شهری است در شمال ایتالیا که در حدود 130هزار نفر جمعیت دارد.
بعد از جنگ جهانی دوم گروه داوطلبی از والدین، معلمان و کودکان در کنار هم جمع شدند تا جامعه‌شان را از طریق ایجاد روشی جدید برای آموزش کودکان دوباره بسازند.
رویکرد رجیو امیلیا را لوریس مالاگاتسی، آموزگار ایتالیایی ایجاد کرد و تمرکز این رویکرد بر آموزش کودکان در دوران پیش دبستان به گونه ای خلاق و آزاد است.
نظرات بینندگان