arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

بازیگرانی که باور نمی‌کنید اسکار ندارند!

ستارگان زیادی در دنیای سینما وجود دارند که باوجود توانمندی هایشان تاکنون نتوانسته اند جایزه اسکار را دریافت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستارگان زیادی در دنیای سینما وجود دارند که باوجود توانمندی هایشان تاکنون نتوانسته اند جایزه اسکار را دریافت کنند.

 می‌توان گفت که آکادمی اسکار یک موسسه دمدمی و بی ثابت است. جوایز اسکار به بازیگران محبوب خود جذب می‌شود برای مثال مریل استریپ ۲۱ بار نامزد اسکار شده است. استریپ بازیگر توانمندی است و با سه جایزه‌ای که از این بین دریافت کرده آن را به اثبات رسانده است.

اما دیگر بازیگران موفق در ارائه هنر‌های سینمای که تاکنون جایزه‌ای دریافت نکرده اند چه؟ بازیگرانی که شاید نامزد دریافت جایزه شده باشند، اما در دریافت آن ناکام بمانند.

هر ساله به ۴ بازیگر از سوی اسکار جایزه داده داده می‌شود و تعدادی از افرادی که در این لیست نام می‌بریم، در یک یا دو دهه اخیر به صورت حرفه‌ای بازیگر بوده اند و حداقل می‌توانستند یک جایزه را دریافت کنند، اما مرتب توسط آکادمی نادیده گرفته شدند تا تنها حضور آن‌ها در این جوایز در حد یک کاندید باقی بماند.

تمامی افراد حاضر در این لیست زنده و در حالی فعالیت هستند و شانس دریافت جایزه اسکار در آینده را دارند. پس در لیس از آوردن نام افراد درگذشتگان مثل پیتر اوتول صرف نظر شده است. او هشت بار نامزد اسکار شده بود، اما یکبار هم نتوانتست آن را تصاحب کند.

هلنا بونهام کارتر


ابن بازیگر که برای نقش آفرینی در سریال «تاج» شناخته می‌شود و در مجموعه فیلم‌های هری پاتر حضور داشته است، هیچگاه جایزه اسکار را کسب نکرده است. علاوه بر این او هرگز از طرف گلدن گلوب، جواز امی، و انجمن بازیگران آمریکا هم جایزه نگرفته تا او را یکی محبوب‌ترین بازیگران بدانیم که جایزه مهمی نگرفته است. او برای نقش اصلی در فیلم «بال پرندگان» و نقش مکمل در «سخنرانی» پادشاه نامزد دریافت اسکار شده است. فقط دوبار نامزد شدن او بحث برانگیز است چه برسد به آنکه هیچ جایزه‌ای هم دریافت نکرده.

ادوارد نورتون


وقتی نورتون بخواهد، می‌تواند در نقشش ناپدید شود و یک سینمای واقعی را بسازد. نقش آفرینی‌های او در «تاریخ مجهول آمریکا»، «مرد پرنده ای»، «ترس کهن» اثباتی بر این موضوع است که برای هر سه مورد آن نامزد اسکار شده است.

میشل ویلیامز


ویلیامز بازیگری است که به مرکز شخصیتی که به وی محول شده می‌رود و به همین دلیل برای او آسان است که با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. او در هر نقشی که بر عهده اش گذاشته می‌شود توانایی آن را دارد ببیندگان فیلمش را تحت تاثیر قرار دهد و احساسی کند. او چهار بار نامزد اسکار شده، اما تاکنون به جایزه‌ای نرسیده است. او فقط جایزه گلدن گلوبش در بخش سینمایی را برای «هفته‌ای که به که مرلین گذراندم» دریافت کرد.

ویگو مورتنسن


این مک کلین که برای نقش آفرینی در فیلم «ارباب حلقه ها» شناخته می‌شود فقط دوبار نامزد اسکار شده و همبازی او در این فیلم یعنی ویگو مورتنسن هم شرایطی مشابه دارد. او برای فیلم‌های «قول‌های شرقی»، «کاپیتان خارق العاده» و «کتاب سبز» نامزد اسکار شده. مک کلین آدم گزیده کاری است و فقط نقش‌هایی را انتخاب می‌کند که به آن‌ها اهمیت می‌دهد. با وجود او یک ستاره فیلم‌های اکشن هم شناخته می‌شود، بیشتر روی نقش‌های درام تمرکز می‌کند و نقش‌های ماندگاری را خلق می‌کند.

اد هریس


اد هریس که سابقه ۴ نامزدی اسکار دارد، در سال‌های اخیر دیگر از این آکادمی نا امید شده است؛ چراکه آخرین نامزدی او به سال ۲۰۰۳ باز می‌گردد. نامزدی‌های او برای فیلم‌های «آپولو ۱۳»، «نمایش ترومن»، «پولاک»، «ساعت ها» بوده و گفته می‌شود او برای دو مورد از آن‌ها باید جایزه اسکار می‌گرفت. او در سال‌های اخیر به خاطر نقش آفرینی در سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود.

ویلم دفو


او با گذشت سال‌ها هنوزم برای نقش شرورانه خود در «مردعنکبوتی» شناخته می‌شود. دفو برای فیلم‌های «پلاتون»، «سایه خون آشام»، «پروژه فلوریدا» و «دروازه ابدیت» نامزد اسکار شده و ثابت کرده که می‌توند از پس هر نقشی بربیاید و کار‌های استثنائی انجام دهد. شاید نزدیک‌ترین شانس دفو برای دریافت مجسمه طلایی اسکار «پروژه فلوریدا» باشد که در نهایت این جایزه به سم راکول رسید.

بردلی کوپر


نامزدی هاش بردلی کوپر، فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. علاوه بر چهار نامزدی که برای بخش بازیگری قم زده، کوپر برای بخش‌های دیگری مثل نویسندگی و تهیه کنندگی هم ۴ نامزدی دیگر کسب کرده که در مجموع هشت مورد می‌شود. دفترچه امید بخش، شیاد آمریکایی، تک تیرانداز آمریکایی، و ستاره‌ای متولد شده فیلم‌هایی است که او برای بازی در آن‌ها نامزد شده.

جانی دپ


دپ سه بار برای فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب»، «در جست و جوی ناکجا آباد» و «سوئینی تاد» نامزد اسکار شده و هر سه بار دست خالی مراسم آکادمی را ترک کرده است. او علاوه بر این‌ها چندین نقش جذاب نیز بازی کرده که شایسته دریافت اسکار بوده اند. مثل نقش‌های او در فیلم‌های «ادوارد دست قیچی» و «دانی براسکو» که جانی دپ قبل از به شهرت رسیدن با نقش جک اسپارو آن‌ها را بازی کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان