arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

منابع اسرائیلی: نتانیاهو به دنبال تشکیل تیمی برای ممانعت از مذاکره ایران-آمریکا است

رسانه های اسرائیل می‌گویند که نتانیاهو به دنبال تشکیل تیمی برای ممانعت از انجام مذاکرات میان دولت بایدن و ایران است. یک روزنامه نگار اسرائیلی در این باره اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو برخی از مشاوران پیشین خود در امور امنیت داخلی را دعوت کرده و به دنبال اتخاذ سیاست های جدید در رابطه با برخی اهداف دولت آمریکا در مورد پرونده هسته ای ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رسانه های اسرائیل می‌گویند که نتانیاهو به دنبال تشکیل تیمی برای ممانعت از انجام مذاکرات میان دولت بایدن و ایران است.

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، باراک رافید، نویسنده و روزنامه نگار اسرائیلی در این باره اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برخی از مشاوران پیشین خود در امور امنیت داخلی را دعوت کرده و به دنبال اتخاذ سیاست های جدید در رابطه با برخی اهداف دولت آمریکا در مورد پرونده هسته ای ایران است.

این نویسنده گفته است که نتانیاهو اشخاصی را برای این موضوع انتخاب کرده است که معمولا مواضع تندی علیه تهران اتخاذ می کنند و این امر مقدمه ای برای تشکیل یک تیم برای سیاستگذاری در رابطه با مساله هسته ای ایران است.

بر اساس این گزارش، یعکوب عمیدرور، یعکوب ناغال و آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و همچنین یوسی کوهین، رئیس موساد و غلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در نشستی به ریاست نتانیاهو حضور داشتند و این مقدمه ای برای انجام مذاکرات با دولت جو بایدن برای اجتناب از مقابله علنی است.

این روزنامه نگار اسرائیلی همچنین تاکید کرده است که رون درامر، سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا که طی هفته های آینده به تل آویو بازخواهد گشت به عنوان مشاور خارجی این تیم فعالیت خواهد کرد.

وی در این راستا به سخنان اخیر نتانیاهو استناد کرده که می‌گوید: نتانیاهو گفته است که ما در مورد هرگونه توافق با نظام‌هایی مانند ایران ساکت نخواهیم شد، ما پیش از این طبیعت چنین توافقات را با کره شمالی تجربه کردیم. ما هرکاری انجام خواهیم کرد تا ایران به سلاح هسته‌ای دستیابی نداشته باشد.

نظرات بینندگان