arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

نماینده مجلس: حقوق کارگران به گونه‌ای باشد که ماهی دوبار گوشت بخورند

روزنامه اینترنتی فراز: نائب رئیس فراکسیون کارگری گفت:«ما باید حداقل کاری کنیم که یک کارگر بتواند در ماه حداقل دوبار از گوشت قرمز استفاده کند. از پارسال تا امسال گوشت مرغ فقط سه برابر شده است و باید توان خرید این محصولات برای کارگران وجود داشته باشد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تکلیف دستمزد کارگران در سال 1400 چه می‌شود؛ نمایندگان کارگری می‌گویند اگر حقوق یک کارگر به ماهانه 12 میلیون تومان برسد امکان فراهم شدن معیشت حداقلی میسر می‌شود؛ در غیر اینصورت در روی همان پاشنه سابق می‌چرخد؛ فقر. در حال حاضر یک خانوار 4 نفره کارگری رقمی در حدود دو میلیون و 800 هزار تومان درآمد داردف این در حالی است که فقط طی یک‌سال گذشته تورم مواد غدایی 64 درصد و افزایش قیمت مسکن، 111 درصد گزارش شده است.

«رحمت الله نوروزی»، نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شواری اسلامی درباره  آخرین وضعیت افزایش حقوق کارگران برای سال آینده به «روزنامه اینترنتی فراز گفت:«این هفته جلسه ای در فراکسیون کاگری برای بررسی حقوق کارگران در سال آینده خواهیم داشت.»

نوروزی با اشاره به وضعیت اقتصادی سه سال اخیر و مطالبات کارگران برای افزایش حداقل دستمزد افزود:«ما یک قرارداد سه جانبه داریم که از سویی دولت و کافرما و از سوی دیگر کارگران فرار دارند. نیروی انسانی از مهم ترین منابع توسعه پایدار است. با توجه به وضعیت گرانی ها و شرایط کرونا و تحریم ها، مشکلات زیادی برای کارگران و اقشار آسیب پذیر بوجود آمده است. از سوی دیگر مشکلاتی را نیز در حوزه تولید بوجود آمده است و باید طوری جهت گیری کنیم که نه کارگر تحت فشار باشد و نه تولید کننده آسیب بیشتری ببیند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه برخی از کارگران معتقدند باید حداقل دستمزد 9 میلیون تومان باشد، گفت:«واقعیت این است که اگر بخواهیم در تهران وضعیت زندگی یک کارگر را بررسی کنیم، یک خانواده چهارنفره حداقل هزینه اش 9 میلیون تومان است. اما توان تولید کننده ها را نیز باید در نظر گرفت که پرداخت این رقم در توان آن ها نیست.»

نائب رئیس فراکسیون کارگری همچنین افزود:«ما باید حداقل کاری کنیم که یک کارگر بتواند در ماه حداقل دوبار از گوشت قرمز استفاده کند. از پارسال تا امسال گوشت مرغ فقط سه برابر شده است و باید توان خرید این محصولات برای کارگران وجود داشته باشد.»

پیش از این آیت اسدی، نماینده کارگران در شورای عالی کشور گفته بود:«از آنجایی که حقوق کارگران باید بر مبنای سبد معیشت خانوار تعیین شود، ارزش این سبد معیشتی بیش از ۹ میلیون تومان برآورد می‌شود و حقوق کارگران باید همین اندازه باشد.»

نظرات بینندگان