arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

جعفری جوزانی آکادمی بازیگری راه‌اندازی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : «مسعود جعفری‌جوزانی» کارگردان صاحب‌نام سینما و تلویزیون برای ساخت مجموعه تلویزیونی «پوریای ولی»، آکادمی بازیگری راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس،‌ آکادمی بازیگری مجموعه تلویزیونی «پوریای ولی» به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

«مسعود جعفری‌جوزانی» کارگردان صاحب‌نام سینما و تلویزیون قصد دارد برای پروژه بزرگ و فاخر «پوریای ولی» با ارائه تجربه‌ای نوین در کشور طی فراخوانی نسبت به انتخاب بازیگر و آموزش آن‌ها برای حضور در این مجموعه تلویزیونی در سطح کشور اقدام کند.

در این روش انتخاب بازیگر‌ها در چهار فاز متفاوت و پس از تعیین مهلت مشخص - که جزییات آن هفته آینده اعلام می‌شود - برای ثبت نام اینترنتی و تکمیل فرم و ارائه آن از سوی علاقه‌مندان و دوستداران ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «پوریای ولی» صورت می‌پذیرد که با طی فاز آموزشی، انتخاب نهایی صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، «مسعود جعفری‌جوزانی» که سال گذشته سریال فاخر «در چشم باد» را روی آنتن تلویزیون داشت، قصد دارد سریال «پوریای ولی» را در 26 قسمت برای تلویزیون بسازد.

نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه «مسعود جعفری‌جوزانی» است و در حال حاضر در مرحله نگارش فیلمنامه بسر می‌برد.

 

بر اساس این گزارش، سال گذشته «مسعود جعفری جوزانی» در گفت‌وگو با فارس در خصوص فیلمنامه «پهلوان پوریای ولی» گفت: ما این طرح را سال 1373 و زمانی که آقای ضرغامی معاون وزیر ارشاد بودند، نوشتیم که بنا بود این فیلمنامه، سینمایی شود. در آن زمان حدود 16- 17هزار دلار خرج کردیم و تمام کشورهای آسیایی رفتیم. آقای ضرغامی هم این فیلمنامه را دوست داشتند ولی به هر دلیلی این فیلم در آن مقطع ساخته نشد.

وی افزود: آقای ضرغامی چند وقت پیش از تعدادی از هنرمندان دعوت شام کرده بودند. در این جلسه گفتند اگر فیلمنامه را داری، بیا در تلویزیون بساز. من هم بلافاصله فردای آن روز فیلمنامه را برایشان فرستادم و ایشان هم برای معاون شان فرستادند که من بعد از این مرحله را خبر ندارم. جوزانی در ادامه بیان داشت: اگر ان‌شاء‌الله قرار باشد «پهلوان پوریای ولی» ساخته شود، در تلویزیون و به صورت سریال ساخته خواهد شد. در آن زمان سه فیلمنامه از این کار نوشتیم که در نهایت گسترده‌تر شد و الان فکر می‌کنم حدود 26 قسمت باشد که ما خلاصه‌های هر قسمت را هم برای آن‌ها فرستادیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» درخصوص موضوع این فیلم بیان داشت: این فیلم درباره پوریای ولی، محمود خوارزمی است. ایشان فردی پهلوان بوده و اولین کسی است که از طرف مردم به ولایت برگزیده می‌شود. بخشی از اسم پوریا از هند می‌آید؛ چراکه این فرد در هند فداکاری می‌کند و تمام پول‌هایی که بابت کشتی‌هایش از پادشاهان می‌گرفته، به گدایان می‌دهد و آن‌ها هم اسم او را ناجی بینوایان می‌گذارند که به مرور در ایران می‌شود پوریا. ولی هم به خاطر این بوده که ولایت داشته است. این فرد هم کشتی فیزیکی با پهلوانان می‌گرفته و هم کشتی علمی با علمای مذهبی؛ از جمله با رشیدالدین همدانی که کشتی علمی می‌گیرد.

وی با بیان این که بنیانگذار زورخانه در ایران پوریای ولی است، به فارس گفت: پوریای ولی آدم عجیبی بوده و در بین مردم حاضر می‌شده و 14 فرمان و حتی برای حمال‌های بازار دستورالعمل و قسم‌نامه نوشته است؛ به این معنی که مال مردم که دست‌شان می‌افتاد، قسم می‌خوردند تا این مال سالم به مقصد برسد. کسی که وارد عرصه ورزش می‌شد، حتما باید قسم‌نامه را امضا می‌کرد. وقتی که قسم‌نامه را امضا می‌کرد، اگر قسم‌نامه و اخلاقیات اشکالی نداشت، به او کمربند می‌دادند و فرد کمربسته و پهلوان می‌شد و باید این فرد ویژگی‌هایی مثل حمایت از بینوایان و مبارزه با ظلم را سرلوحه کار خود قرار می‌داد.
نظرات بینندگان